Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TO234 - TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: TO234 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İREM BOZKURT (irembozkurt@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İREM BOZKURT,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanıyabilme. Turizm işletmelerinde Pazar bölünmesi, Pazar ve pazarlama stratejilerini kavrayabilme. Turizm pazarlama karması elemanları ile pazarlama araştırmalarını kavrayabilme. Turizm pazarlama çevresini tanımlayabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm pazarlaması hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
PÇ-13 Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamaları bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
PÇ-15 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizm Pazarlama çevresi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
PÇ-2 Turizm ve otel İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
PÇ-3 Turizm ve otel İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turizmde ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Turizm ve otel İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-15 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turizm pazarlaması ile ilgili yeni yöntemleri bilir PÇ-1 Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen konaklama, yeme içme ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama-turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar. Turizm işletmelerinde Pazar bölümlemesi, Pazar ve pazarlama stratejileri. Turizm pazarlama karması elemanları ve pazarlama araştırmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama ve Turizm Pazarlaması ile ilgili Temel Kavramlar Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
2 Turistik Ürün Kavramı, Bileşenleri ve Özellikleri Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
3 Pazarlama ve Turizm Pazarlaması Kavramlarının Temel İşlevleri ve Özellikleri Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
4 Turizm Sistemi (Serbest Zaman, Rekreasyon ve Turizm İlişkisi) Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
5 Turizm Pazarlama Karması Elemanları Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
6 Pazarlama Yaklaşımları Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
7 Pazarlama Bilgi Sistemi Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
8 Ara Sınav
9 Turizm Pazarlamasında Makro Çevre Faktörleri Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
10 Turizm Pazarlamasında Mikro Çevre Faktörleri Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
11 Turizm Pazarında Turist Tipolojileri Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
12 Satın Alma Karar Süreci Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
13 Pazar Bölümlendirme Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
14 Hedef Pazar Seçimi ve Stratejileri Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
15 Konumlandırma Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kozak, N .(2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
2 Meydan Uygur, S. (2007). Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
3 Kotler, P. (2000). Marketing Management. London: Printice Hall.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları ve yardımcı kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 98