|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELİN ZENGİN TAŞDEMİR (szengin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SELİN ZENGİN TAŞDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilere temel nitelikte matematik kavramlarını ve ilkelerini sunmaktır. Bu ders aynı zamanda öğrencilere bahar döneminde verilecek olan Matematik 2 dersine ve daha ileride karşılacakları diğer sayısal ağırlıklı dersler için de bir hazırlık olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel matematiksel kavram ve ilkeleri açıklayabilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sayısal derslere taban teşkil edecek matematiksel altyapısını oluşturabilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Analitik düşünme becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İktisadi problemleri çözme yeteneğini geliştirebilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste; kümeler, sayılar (sayı teorisi), denklemler ve eşitsizlikler, bağıntı ve fonksiyonlar, doğrusal, üssel ve logaritmik fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev kavramı, türev alma kuralları, fonksiyonların kritik noktalarının belirlenmesi, optimizasyon, marjinal fonksiyonlar, birinci ve ikinci türev ile ilgili uygulamalar ve türev yardımıyla grafik çizimi konuları ele alınacaktır. Ayrıca işletme ve iktisat ile ilgili uygulama örneklerine de yer verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Küme Kavramı ve Sayılar | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
2 | Doğrusal ve Kuadratik Denklemler | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
3 | Doğrusal ve Kuadratik Eşitsizlikler | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
4 | Fonksiyonlar | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
5 | Fonksiyonlarda Grafik Çizimi | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
6 | Üssel ve Logaritmik Fonksiyonlar | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
7 | Limit ve Süreklilik | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Limit ve Süreklilik | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
10 | Türev (Türevin Tanımı) | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
11 | Türev (Türev Alma Kuralları) | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
12 | Türev (Yüksek Mertebeden Türevler) | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
13 | Türev Uygulamaları (Birinci Türev Uygulamaları) | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
14 | Türev Uygulamaları (İkinci Türev Uygulamaları) | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
15 | Türev Uygulamaları (Grafik Çizimi) | Anlatma yöntemi Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kılavuz Emine İktisatçılar için Matematik, 3. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2018 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Unutulmaz, Osman; Uygulamalı Temel Matematik–1, 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. (Temel Ders Kitabı). 2. Aytaç, Mustafa; Mustafa Sevüktekin ve Erkan Işığıçok; Sosyal Bilimlerde Matematik, 2. Baskı, Ezgi Kitabevi, Bursa, 1998. 3. Hoffman, Laurence D.; Gerald L. Bradley; Calculus For Business, Economics, and The Social and Life Sciences, McGraw- Hill Inc., New York, 1992. 4. Dowling, Edward T.; İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler, Schaum's Outlines, (Çeviri: Ömer Faruk Çolak ve Murat Yıldırımoğlu), 1. Baskı, Nobel Yayıncılık, 2000. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |