Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK Y.O. / HEM109 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM109 Adı: PSİKOLOJİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK (gulhankucuk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj YOK
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 1. Gelişim psikolojisinde geçerli olan kuramsal yaklaşımları yorumlayabilme PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kişilik gelişimi ile ilgili insan ilişkilerini açıklayabilme PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-11 PÇ. 11. Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kendini tanıyabilme, sağlıklı kişiler arası ilişkilerde bulunabilme PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Değişik durumlarla karşılaşıldığında sağlıklı tepki verebilme PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Alınan bilgilerin tekrar ortaya konmasına yönelik açıklamalar yapabilme PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Olaylar karşısında sonuca ulaşabilme PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Bireyin duygularını farkına vardırabilme ve ifade etmesini sağlayabilme PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-8 Kendini ifade edebilme PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-9 Davranış gelişimini kavrayabilme PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme.
PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme.
PÇ-11 PÇ. 11. Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılabilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Psikolojinin Tanımı, Amacı, Alt Dalları Psikolojinin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
2 Öğrenme Teorileri, Kavrama ve Bellek Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
3 Duyum ve Algılama Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
4 Güdüler ve Duyular Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
5 Yaşam Boyunca Gelişim Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
6 Bedensel Büyüme ve Gelişme Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
7 Kişilik ve Gelişimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Psikoseksüel ve Psikososyal Gelişim Kuramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
10 Zihinsel ve Bilişşel Gelişim Kuramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
11 Zeka Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
12 Davranış Ve Normal Dışı Davranışlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
13 Davranış Ve Normal Dışı Davranışlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
14 Psikolojide, Ölçme Ve Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
15 Psikolojide, Ölçme Ve Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cücenoğlu, D. (1999). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi: İstanbul.
2 Dökmen, Ü. (2002). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık: İstanbul.
3 M. Olcay Çam & Esra Engin (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014
4 Nermin Gürhan (Editör). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016
5 Leyla Baysan Arabacı (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 60