| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK (gulhankucuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | YOK | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | 1. Gelişim psikolojisinde geçerli olan kuramsal yaklaşımları yorumlayabilme | 
			
		 
			PÇ-1 PÇ. 1.  Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Kişilik gelişimi ile ilgili insan ilişkilerini açıklayabilme | 
			
		 
			PÇ-1 PÇ. 1.  Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-11 PÇ. 11. Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Kendini tanıyabilme, sağlıklı kişiler arası ilişkilerde bulunabilme | 
			
		 
			PÇ-6 PÇ. 6.  Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Değişik durumlarla karşılaşıldığında sağlıklı tepki verebilme | 
			
		 
			PÇ-3 PÇ. 3.  Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Alınan bilgilerin tekrar ortaya konmasına yönelik açıklamalar yapabilme | 
			
		 
			PÇ-1 PÇ. 1.  Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Olaylar karşısında sonuca ulaşabilme | 
			
		 
			PÇ-6 PÇ. 6.  Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-7 | Bireyin duygularını farkına vardırabilme ve ifade etmesini sağlayabilme | 
			
		 
			PÇ-6 PÇ. 6.  Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-8 | Kendini ifade edebilme | 
			
		 
			PÇ-6 PÇ. 6.  Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-9 | Davranış gelişimini kavrayabilme | 
			
		 
			PÇ-3 PÇ. 3.  Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-11 PÇ. 11. Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılabilme.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Psikolojinin Tanımı, Amacı, Alt Dalları Psikolojinin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 2 | Öğrenme Teorileri, Kavrama ve Bellek | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 3 | Duyum ve Algılama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 4 | Güdüler ve Duyular | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 5 | Yaşam Boyunca Gelişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 6 | Bedensel Büyüme ve Gelişme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 7 | Kişilik ve Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Psikoseksüel ve Psikososyal Gelişim Kuramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 10 | Zihinsel ve Bilişşel Gelişim Kuramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 11 | Zeka | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 12 | Davranış Ve Normal Dışı Davranışlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 13 | Davranış Ve Normal Dışı Davranışlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 14 | Psikolojide, Ölçme Ve Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 15 | Psikolojide, Ölçme Ve Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cücenoğlu, D. (1999). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi: İstanbul. | |
| 2 | Dökmen, Ü. (2002). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık: İstanbul. | |
| 3 | M. Olcay Çam & Esra Engin (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014 | |
| 4 | Nermin Gürhan (Editör). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 | |
| 5 | Leyla Baysan Arabacı (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 5 | 5 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||