|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK (gulhankucuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | YOK | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1. Gelişim psikolojisinde geçerli olan kuramsal yaklaşımları yorumlayabilme |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişilik gelişimi ile ilgili insan ilişkilerini açıklayabilme |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-11 PÇ. 11. Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kendini tanıyabilme, sağlıklı kişiler arası ilişkilerde bulunabilme |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Değişik durumlarla karşılaşıldığında sağlıklı tepki verebilme |
PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Alınan bilgilerin tekrar ortaya konmasına yönelik açıklamalar yapabilme |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Olaylar karşısında sonuca ulaşabilme |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Bireyin duygularını farkına vardırabilme ve ifade etmesini sağlayabilme |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-8 | Kendini ifade edebilme |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-9 | Davranış gelişimini kavrayabilme |
PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-11 PÇ. 11. Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılabilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikolojinin Tanımı, Amacı, Alt Dalları Psikolojinin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
2 | Öğrenme Teorileri, Kavrama ve Bellek | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
3 | Duyum ve Algılama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
4 | Güdüler ve Duyular | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
5 | Yaşam Boyunca Gelişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
6 | Bedensel Büyüme ve Gelişme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
7 | Kişilik ve Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikoseksüel ve Psikososyal Gelişim Kuramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
10 | Zihinsel ve Bilişşel Gelişim Kuramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
11 | Zeka | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
12 | Davranış Ve Normal Dışı Davranışlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
13 | Davranış Ve Normal Dışı Davranışlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
14 | Psikolojide, Ölçme Ve Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
15 | Psikolojide, Ölçme Ve Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cücenoğlu, D. (1999). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi: İstanbul. | |
2 | Dökmen, Ü. (2002). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık: İstanbul. | |
3 | M. Olcay Çam & Esra Engin (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014 | |
4 | Nermin Gürhan (Editör). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 | |
5 | Leyla Baysan Arabacı (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |