|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE ÇERİBAŞ (emineceribas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | YOK | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin kişilerarası ilişkilerde, iletişimle ilgili temel kavramlar ve terapötik iletişim teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İletişim tanımını açıklayabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Terapötik ilişkinin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mesleki ilişki ile sosyal ilişki arasındaki farkları sıralayabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Terapötik iletişim tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Terapötik olmayan iletişim tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Etkin dinleme tekniklerini gösterebilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Ben dili tekniğine uygun cümle kurabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Hasta bireyle iletişimin önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kişilerarası ilişkide iletişimle ilgili temel kavramlar ve terapötik iletişim teknikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders ve ders programının tanıtımı (Pandemi Dönemi) | Online canlı ders, video |
| 2 | İletişim kavramı, iletişimi etkileyen faktörler | Online canlı ders, video |
| 3 | İletişim modları | Online canlı ders, video |
| 4 | İletişim kuramları | Online canlı ders, video |
| 5 | Hemşirelik ve iletişim | Online canlı ders, video |
| 6 | Empati | Online canlı ders, video |
| 7 | Savunucu iletişim, sürtüşme ve çatışmalar | Online canlı ders, video |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hasta hemşire ilişkisini kolaylaştıran teknikler | Online canlı ders, video |
| 10 | Terapötik iletişim teknikleri | Online canlı ders, video |
| 11 | Terapötik olmayan iletişim teknikleri | Online canlı ders, video |
| 12 | Bazı özel durumlarda iletişim | Online canlı ders, video |
| 13 | Vaka analizi | Online canlı ders, video |
| 14 | Vaka analizi | Online canlı ders, video |
| 15 | Vaka analizi | Online canlı ders, video |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Tıp Kitabevleri: İzmir. | |
| 2 | Doğan, O. (2002). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Songür Yayıncılık: Ankara. | |
| 3 | Gürhan, N. ve Okanlı, A. (2019). Yaşamın Sırrı İletişim. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri: Ankara (2.basım). | |
| 4 | Üstün, B. ve Demir, S. (2019). Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık: İstanbul (1.baskı). | |
| 5 | Cüceloğlu, D. (2013). Yeniden İnsan İnsana. Remzi Kitabevi: İstanbul (16.basım) | |
| 6 | Terakye, G.(1994). Hemşirelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri. Aydoğdu Ofset: Ankara (Genişletilmiş 2.baskı). | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||