Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK Y.O. / HEM203 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM203 Adı: HEMŞİRELİKTE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ÇERİBAŞ (emineceribas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj YOK
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişilerarası ilişkilerde, iletişimle ilgili temel kavramlar ve terapötik iletişim teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İletişim tanımını açıklayabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Terapötik ilişkinin özelliklerini açıklayabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Mesleki ilişki ile sosyal ilişki arasındaki farkları sıralayabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Terapötik iletişim tekniklerini açıklayabilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Terapötik olmayan iletişim tekniklerini açıklayabilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Etkin dinleme tekniklerini gösterebilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Ben dili tekniğine uygun cümle kurabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Hasta bireyle iletişimin önemini açıklayabilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kişilerarası ilişkide iletişimle ilgili temel kavramlar ve terapötik iletişim teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders ve ders programının tanıtımı (Pandemi Dönemi) Online canlı ders, video
2 İletişim kavramı, iletişimi etkileyen faktörler Online canlı ders, video
3 İletişim modları Online canlı ders, video
4 İletişim kuramları Online canlı ders, video
5 Hemşirelik ve iletişim Online canlı ders, video
6 Empati Online canlı ders, video
7 Savunucu iletişim, sürtüşme ve çatışmalar Online canlı ders, video
8 Ara Sınav
9 Hasta hemşire ilişkisini kolaylaştıran teknikler Online canlı ders, video
10 Terapötik iletişim teknikleri Online canlı ders, video
11 Terapötik olmayan iletişim teknikleri Online canlı ders, video
12 Bazı özel durumlarda iletişim Online canlı ders, video
13 Vaka analizi Online canlı ders, video
14 Vaka analizi Online canlı ders, video
15 Vaka analizi Online canlı ders, video
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Tıp Kitabevleri: İzmir.
2 Doğan, O. (2002). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Songür Yayıncılık: Ankara.
3 Gürhan, N. ve Okanlı, A. (2019). Yaşamın Sırrı İletişim. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri: Ankara (2.basım).
4 Üstün, B. ve Demir, S. (2019). Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık: İstanbul (1.baskı).
5 Cüceloğlu, D. (2013). Yeniden İnsan İnsana. Remzi Kitabevi: İstanbul (16.basım)
6 Terakye, G.(1994). Hemşirelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri. Aydoğdu Ofset: Ankara (Genişletilmiş 2.baskı).
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 60