|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAHŞAN KOLUTEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | var | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste araştırmanın planlanması uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesine ilişkin kavram ve süreçleri, kütüphanelerden kaynak tarama, kaynaklardan yararlanma biçimleri öğretilir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hemşirelikte araştırmanın önemini açıklayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Toplumun Sağlık sorunlarının ve çözüm yolarının saptanmasında araştırma ilkelerini kullanabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Gereksinim duyulan konuda bir araştırmayı planlayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Yapılmış bir araştırmanın bulgularını eleştirel açıdan inceleyebilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Araştırma bulgularını uygulama alanlarında kullanabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | Hemşirelikte araştırmanın tanımını yapabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Gereksinim duyulan konuda planlanmış olan bir araştırmayı uygulayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-8 | Gereksinim duyulan konuda planlanmış ve uygulanmış bir araştırmayı değerlendirebilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-9 | Gereksinim duyulan konuda yaptığı bir araştırmayı rapor edebilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırmanın planlanması uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Programın Açıklanması | Anlatma, açıklama |
| 2 | Bilginin Kaynağı ve Bilim Araştırmanın Tanımı Hemşirelikte Araştırmanın Önemi Veri ve Özellikleri | Anlatma, açıklama |
| 3 | Ölçüm İşlemleri ve Ölçekler Nedensel İlişkilerin İncelenmesi | Anlatma, açıklama |
| 4 | Araştırmada Yapılan Hatalar Araştırmanın Planlanması | Anlatma, açıklama |
| 5 | Araştırmanın Türleri Araştırmanın Aşamaları | Anlatma, açıklama |
| 6 | Örnekleme Yöntemleri | Anlatma, açıklama |
| 7 | Veri Toplama Yöntemleri Anket Yöntemi Gözlem Yöntemi Deney Planlaması Klinik Deneyler | Anlatma, açıklama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırmada Etik Kurallar | Anlatma, açıklama |
| 10 | Konu Seçimi Veri Toplama Aracının Hazırlanması | Anlatma, açıklama |
| 11 | Seçilen Konuların Tartışılması Anket Hazırlama Gözlem Formu Hazırlama | Anlatma, açıklama |
| 12 | Veri Toplama Formlarının Tartışılması Verilerin Analiz Edilmesi Tablo ve Grafik Yapımı | Anlatma, açıklama |
| 13 | Hazırlanan Tablo ve Grafiklerin Yorumlanması | Anlatma, açıklama |
| 14 | Araştırma Probleminin Tartışılması | Anlatma, açıklama |
| 15 | Dersin Değerlendirilmesi ile İlgili Tartışma | Anlatma, açıklama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tezcan S. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi. Epidemiyoloji, 1992 | |
| 2 | Sönmez V.,Alacapınar F.G., Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, 1 baskı. Ankara 2011 | |
| 3 | Özgür S., Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri. Güneş Kitabevleri. 3. Baskı.2009 | |
| 4 | Karasar N., Bilimsel Araştırma Yöntemi. 6. Basım. Ankara. 1994 | |
| 5 | Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K., Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu yayınları. 4. Baskı. Ankara. 2002 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 4 | 4 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||