|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAHŞAN KOLUTEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | var | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste araştırmanın planlanması uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesine ilişkin kavram ve süreçleri, kütüphanelerden kaynak tarama, kaynaklardan yararlanma biçimleri öğretilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hemşirelikte araştırmanın önemini açıklayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Toplumun Sağlık sorunlarının ve çözüm yolarının saptanmasında araştırma ilkelerini kullanabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Gereksinim duyulan konuda bir araştırmayı planlayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Yapılmış bir araştırmanın bulgularını eleştirel açıdan inceleyebilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Araştırma bulgularını uygulama alanlarında kullanabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Hemşirelikte araştırmanın tanımını yapabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Gereksinim duyulan konuda planlanmış olan bir araştırmayı uygulayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Gereksinim duyulan konuda planlanmış ve uygulanmış bir araştırmayı değerlendirebilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-9 | Gereksinim duyulan konuda yaptığı bir araştırmayı rapor edebilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırmanın planlanması uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programın Açıklanması | Anlatma, açıklama |
2 | Bilginin Kaynağı ve Bilim Araştırmanın Tanımı Hemşirelikte Araştırmanın Önemi Veri ve Özellikleri | Anlatma, açıklama |
3 | Ölçüm İşlemleri ve Ölçekler Nedensel İlişkilerin İncelenmesi | Anlatma, açıklama |
4 | Araştırmada Yapılan Hatalar Araştırmanın Planlanması | Anlatma, açıklama |
5 | Araştırmanın Türleri Araştırmanın Aşamaları | Anlatma, açıklama |
6 | Örnekleme Yöntemleri | Anlatma, açıklama |
7 | Veri Toplama Yöntemleri Anket Yöntemi Gözlem Yöntemi Deney Planlaması Klinik Deneyler | Anlatma, açıklama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırmada Etik Kurallar | Anlatma, açıklama |
10 | Konu Seçimi Veri Toplama Aracının Hazırlanması | Anlatma, açıklama |
11 | Seçilen Konuların Tartışılması Anket Hazırlama Gözlem Formu Hazırlama | Anlatma, açıklama |
12 | Veri Toplama Formlarının Tartışılması Verilerin Analiz Edilmesi Tablo ve Grafik Yapımı | Anlatma, açıklama |
13 | Hazırlanan Tablo ve Grafiklerin Yorumlanması | Anlatma, açıklama |
14 | Araştırma Probleminin Tartışılması | Anlatma, açıklama |
15 | Dersin Değerlendirilmesi ile İlgili Tartışma | Anlatma, açıklama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tezcan S. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi. Epidemiyoloji, 1992 | |
2 | Sönmez V.,Alacapınar F.G., Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, 1 baskı. Ankara 2011 | |
3 | Özgür S., Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri. Güneş Kitabevleri. 3. Baskı.2009 | |
4 | Karasar N., Bilimsel Araştırma Yöntemi. 6. Basım. Ankara. 1994 | |
5 | Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K., Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu yayınları. 4. Baskı. Ankara. 2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 4 | 4 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |