|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEFİKA DİLEK GÜVEN (sdguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEFİKA DİLEK GÜVEN, HÜRMÜS KUZGUN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | klinik uygulama | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Fizik muayeneyi etkin bir şekilde yapabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme, Hemşirelik süreci basamaklarını doğru olarak, planlayabilme, hemşirelik tanısı koyup doğru hemşirelik girişimlerinde bulunabilme ve uygulanan bakımın sonuçlarını değerlendirebilme | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tüm sistemleri değerlendirebilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-2 | Tüm sistemlere ilişkin normal ve anormal bulguları tanımlayabilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-3 | Fizik muayenede tanımladığı anormal bulguları değerlendirebilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fizik muayeneye hazırlık ve genel değerlendirme uygulaması, Deri ve deri eklerinin değerlendirilme uygulaması, Baş ve boyunun değerlendirilme uygulaması, Toraks ve akciğerlerin değerlendirilme uygulaması , Kalp ve periferik vasküler sistemin değerlendirilmesi uygulaması, Abdomenin değerlendirilmesi uygulaması, Kas iskelet sisteminin değerlendirilmesi uygulaması, Sinir sisteminin değerlendirilmesi uygulaması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Asepsi ve enfeksiyon uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma,Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 2 | Sıcak ve soğuk uygulama | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 3 | Yaşam bulguları uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma,Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 4 | Yaşam bulguları uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 5 | Solunum sistemi uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 6 | Hareket sistemi uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 7 | Hijyen uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hijyen uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 10 | İlaç uygulama yöntemlerinin uygulanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 11 | IV sıvı tedavisinin uygulanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 12 | IV sıvı tedavisinin uygulanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma,Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 13 | Beslenme uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 14 | Bağırsak boşaltımı uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 15 | Üriner boşaltım uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ay, FA. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. | |
| 2 | Görgülü, S. (2002). Hemşireler için Fizik Muayene Yöntemleri.Tasarım LTD.ŞTİ, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, bilgisayar, maketler ve konuyla ilgili malzemeler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 5 | 1 | 20 |
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||