|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEFİKA DİLEK GÜVEN (sdguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEFİKA DİLEK GÜVEN, HÜRMÜS KUZGUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | klinik uygulama | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fizik muayeneyi etkin bir şekilde yapabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme, Hemşirelik süreci basamaklarını doğru olarak, planlayabilme, hemşirelik tanısı koyup doğru hemşirelik girişimlerinde bulunabilme ve uygulanan bakımın sonuçlarını değerlendirebilme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tüm sistemleri değerlendirebilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Tüm sistemlere ilişkin normal ve anormal bulguları tanımlayabilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Fizik muayenede tanımladığı anormal bulguları değerlendirebilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fizik muayeneye hazırlık ve genel değerlendirme uygulaması, Deri ve deri eklerinin değerlendirilme uygulaması, Baş ve boyunun değerlendirilme uygulaması, Toraks ve akciğerlerin değerlendirilme uygulaması , Kalp ve periferik vasküler sistemin değerlendirilmesi uygulaması, Abdomenin değerlendirilmesi uygulaması, Kas iskelet sisteminin değerlendirilmesi uygulaması, Sinir sisteminin değerlendirilmesi uygulaması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Asepsi ve enfeksiyon uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma,Kavram Haritası, Demonstrasyon |
2 | Sıcak ve soğuk uygulama | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
3 | Yaşam bulguları uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma,Kavram Haritası, Demonstrasyon |
4 | Yaşam bulguları uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
5 | Solunum sistemi uygulaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
6 | Hareket sistemi uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
7 | Hijyen uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hijyen uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
10 | İlaç uygulama yöntemlerinin uygulanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
11 | IV sıvı tedavisinin uygulanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
12 | IV sıvı tedavisinin uygulanması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma,Kavram Haritası, Demonstrasyon |
13 | Beslenme uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
14 | Bağırsak boşaltımı uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
15 | Üriner boşaltım uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Kavram Haritası, Demonstrasyon |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ay, FA. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. | |
2 | Görgülü, S. (2002). Hemşireler için Fizik Muayene Yöntemleri.Tasarım LTD.ŞTİ, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar, maketler ve konuyla ilgili malzemeler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 5 | 1 | 20 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |