|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İç hastalıkları konusunda hemşirelik süreci doğrultusunda sorunların belirleyebilecek ve çözümleyebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekip çalışmasını bilir, toplum ve sağlık ekibinin üyeleriyle uygun iletişim kurabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sağlığın geliştirilmesi, yükseltilmesi ve korunmasında rol alabilir. |
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Öğrendiklerini değerlendirebilme ve aktarabilme becerisine sahip olabilir. |
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Onkoloji hastalıkları,Bağışıklık sistemi hastalıkları, Solunum sistemi hastalıkları, Kardiyovasküler sistem hastalıkları, Sindirim sistemi hastalıkları, Üriner sistem hastalıkları, Endokrin sistem hastalıkları, Nörolojik sistem hastalıkları konusunda sorunların belirlenmesi, amaç ve hedeflerin belirlenmei, hemşirelik girişimlerinin belirlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Onkoloji hastalıkları konusunda sorunların belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
2 | Onkoloji hastalıkları konusunda belirlenen sorunların çözümüne yönelik bir proje geliştirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
3 | Bağışıklık sistemi hastalıkları konusunda sorunların belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
4 | Bağışıklık sistemi hastalıkları konusunda belirlenen sorunların çözümüne yönelik bir proje geliştirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
5 | Solunum sistemi hastalıkları konusunda sorunların belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
6 | Solunum sistemi hastalıkları konusunda belirlenen sorunların çözümüne yönelik bir proje geliştirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
7 | Kardiyovasküler sistem hastalıkları konusunda sorunların belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kardiyovasküler sistem hastalıkları konusunda belirlenen sorunların çözümüne yönelik bir proje geliştirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
10 | Sindirim sistemi hastalıkları konusunda sorunların belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
11 | Sindirim sistemi hastalıkları konusunda belirlenen sorunların çözümüne yönelik bir proje geliştirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
12 | Üriner sistem hastalıkları konusunda sorunların belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
13 | Üriner sistem hastalıkları konusunda belirlenen sorunların çözümüne yönelik bir proje geliştirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
14 | Endokrin sistem hastalıkları, Nörolojik sistem hastalıkları konusunda sorunların belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
15 | Endokrin sistem hastalıkları, Nörolojik sistem hastalıkları konusunda belirlenen sorunların çözümüne yönelik bir proje geliştirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması, Kavram Haritası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. | |
2 | Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. | |
3 | Akdemir N., Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Vehbi Koç Vakfı SANERC Yayınları, İstanbul,2003. | |
4 | Birol L., Akdemir N., Bedük T. İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Vakfı Yayınları, Ankara, 1997. | |
5 | Guyton & Hall. Tıbbi Fizyoloji. 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 10 | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |