|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, EMİNE ÇERİBAŞ, AYSER DÖNER, NİSA YAVUZER BAYRAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Haftada 2 saat uygulama | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı cerrahi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olarak, cerrahi hastası ve ailesinin ameliyat öncesi, sırası ve sonrası gereksinimlerini tanımlayabilecek, hemşirelik süreci doğrultusunda cerrahi hastasının sorunlarını çözümleyebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cerrahi hastalığı olan bireylere yönelik hemşirelik sürecine uygun ve bütüncül bir anlayışla hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Cerrahi hastalığı olan bireylere yönelik hemşirelik bakım planı hazırlayabilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili konularda danışmanlık yapabilir |
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili konularda araştırma yapabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, sistem hastalıkları cerrahisi hemşireliğine ilişkin kanıt temelli bilgileri, cerrahi hastanın perioperatif bakımını, kritik hastanın bakımını, hasta ve sağlık personeli açısından riskli durumların en aza indirgenmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
2 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
3 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
4 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
5 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
6 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
7 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
10 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
11 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
12 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
13 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
14 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
15 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akyolcu, N., Kanan, N., Aksoy, G. (2018). Cerrahi Hemşireliği II. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi | |
2 | Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M. (2014). Medical-Surgical Nursing Assessmentand Management of Clinical Problems. Canada: Elsevier Health Sciences | |
3 | LeMone, P., Burke, K.M., Bauldoff, G., et al. (2017). Medical–Surgical Nursing: Clinical Reasoning in Patient Care. 6ed. Canada: Pearson Australia Group | |
4 | Çelik, S., Taşdemir, N. (2018). Güncel Yöntemlerle Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Kitapevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Klinik ortam |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |