Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK Y.O. / HEM324 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM324 Adı: ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 1 Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHRİYE KAPLAN (bkaplan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
DERYA EVGİN, BAHRİYE KAPLAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığı sorunlarını saptamada, bu sorunlara çözüm önerileri sunmada, 0-18 yaş çocukların büyüme gelişme sürecini ve bunları etkileyen etmenleri belirlemede, pediatride çok önemli yer tutan primer hemşirelik ve aile merkezli bakım kavramını ve hemşirelik sürecini uygulamalarına aktarmada, çocukların tüm sağlıktan sapma durumlarını tanımlamada bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 0-18 yaş grubu çocuklarda büyüme ve gelişmeyi izleyebilir PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Türkiye’de ve dünyadaki çocuk sağlığı sorunlarını saptayabilir PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Hastalığa olan çocuğa yönelik hemşirelik sürecine uygun ve bütüncül bir anlayışla hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Çocukları gelişim kuramcılarına göre değerlendirebilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Çocuk sağlığı sorunlarının çözümünde ebeveynlere danışmanlık yapabilir PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Çocuklarla iletişim ve teröpatik oyun becerilerini geliştirebilir PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-7 Çocuk hakları konusunda farkındalık kazanabilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Uygulamalarında ekip işbirliğinin önemini açıklayabilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme.
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyal Pediatri, Çocuk Sağlığı Sorunları ve Pediatri Hemşiresinin Rolü, Çocukların Bakımında Hemşirelik Süreci, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığı sorunları, çözüm önerileri, Çocuk istismarı ve ihmali, Yüksek riskli çocuklar ve bakımı, Gelişim kuramcılarına (Freud, Erickson, Piaget, Kohlberg) göre çocuğun değerlendirilmesi, 0-18 yaş büyüme ve gelişme, Çocukla İletişim, Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerindeki Etkileri, Kronik - Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Fiziksel Gelişim Bozukluğu ile Doğan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı, Pediatride ilaç uygulamaları, Aşılar, Pediatride Sıvı Elektrolit ve Asit-Baz Dengesi, Dengesizlikleri ve Hemşirelik Bakımı, Hemşirelik Süreci, Pediatride Etik ve Yasal Sorunlar, Normal Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı, Yüksek Riskli Yenidoğan ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Hematolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Nörolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Endokrin Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Gastrointestinal Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Kas İskelet Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
2 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
3 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
4 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
5 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
6 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
7 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
10 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
11 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
12 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
13 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
14 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
15 Klinik uygulama Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1-Cilt 2, 10. ve 9. Baskı , Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2011
2 Yiğit R. Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Sistem Ofset, Ankara 2009
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Hastane Saha ortamı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 14 2 60
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 10
5.Rapor 14 2 30
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 4 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 4 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 2 2 4
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 92