|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sağlık ve hastalık ile ilgili temel tıbbi terimler hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaşlı ve yaşlı sağlığı ile ilgili tıbbi terimleri ifade edebilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 •Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-15 Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sistemlere ait tıbbi terimleri kavrayarak durum değerlendirmesi yapabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-12 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-14 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. PÇ-15 Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sağlık ekibi üyeleri ile ortak bir dil kullanabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 •Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder. PÇ-12 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Alanındaki, son gelişmeleri ve değişiklikleri kavrayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 •Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Terminolojiyi medyana getiren öğelerin, insan anatomisine ilişkin terimlerin, hastalıklara ait semptom, teşhis ve tedavilerine ilişkin terimlerin anlatıldığı konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Giriş, insan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap |
2 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; kökler, ön ekler ve son ekler; | Kavram Haritası Soru cevap |
3 | Sağlık Alanında Kullanılan Genel Terimler | Anlatma Yöntemi Soru cevap Grup çalışması |
4 | Hareket Sistemi Tıbbi terimleri | Makale okuma Soru cevap |
5 | Hareket Sistemi Tıbbi terimleri | Kavram Haritası Anlatma Yöntemi Soru cevap |
6 | Solunum Sistemi Tıbbi Terimler | Makale okuma Anlatma Yöntemi Soru cevap |
7 | Kardiyovasküler Sistem Tıbbi Terimleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gastro-İntestinal Sistem Tıbbi Terimleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap Grup çalışması |
10 | Üro- Genital Sistemin Tıbbi Terimleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap |
11 | Üro- Genital Sistemin Tıbbi Terimleri | Örnek olay Tartışma Yöntemi |
12 | Sinir Sisteminin Tıbbi Terimleri | Örnek Olay Anlatma Yöntemi Soru cevap |
13 | Endokrin Sistemin Tıbbi Terimleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap |
14 | Hematopoetik Sistemin Tıbbi Terimleri | Kavram Haritası Anlatma Yöntemi Soru cevap |
15 | Duyu organları tıbbi terimleri, Dersin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Polat M, Eroğlu F. Tıbbi Terminoloji. (1.baskı). Nobel kitabevi; 2015. | |
2 | Stanfield P, Cross N. (Çev: İlhanlı İ). Temel Tıbbi Terminoloji. (4.Baskı). Nobel Akademik; 2018. | |
3 | Yıldırım M. Medikal Terminoloji. Nobel Tıp Kitabevleri; 2017. | |
4 | Mesut R, Çıkmaz S. Tıbbi Latince Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri; 2015. | |
5 | Hatipoğlu H.G. Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı; 2015. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları Seçilmiş makaleler Kitap, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |