|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | YOK | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin; psikiyatrik bozukluğu olan yaşlı bireylerin bakımı konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaşlılık döneminde ortaya çıkan ruhsal bozuklukları tanımlayabilir. |
PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. PÇ-11 Yaşlı bireyin ve ailesinin sağlık hizmetlerine ulaşmasında yardımcı olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozuklukların nedenlerini tartışabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozukluklara yönelik psikolojik bakımı açıklayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yaşlı bireylerde ruhsal hastalık belirtilerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaşlılıkta görülen ruhsal bozukluklar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, ders hakkında genel bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Psikolojinin tanımı, ilgi alanları, kapsamı, alt dalları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Normallik ve Anormallik | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek olay |
4 | Yaşlılık dönemi depresyon, bipolar bozukluk, belirtileri, tedavi yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Yaşlılık dönemi intiharları | Anlatma Yöntemi |
6 | Yaşlılık döneminde görülen anksiyete bozuklukları | Anlatma Yöntemi |
7 | Yaşlılık döneminde obsesif kompulsif bozukluklar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaşlılık döneminde görülen psikotik bozukluklar: şizofreni | Anlatma Yöntemi |
10 | Emekliliğin yaşlılık sürecine psikolojik etkileri | Anlatma Yöntemi |
11 | Demans | Anlatma Yöntemi |
12 | Delirium tremens | Anlatma Yöntemi |
13 | Alzheimer | Anlatma Yöntemi |
14 | Ailede İstismar Edilen Yaşlı Birey ve Huzurevi Yaşamı | Anlatma Yöntemi, örnek olay |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Beyin fırtınası, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖZMETE, E., Yaşlı Bakım Elemanları için Geriatrik Psikiyatri, Ankara: Hedef Yayın; 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Projeksiyon Cihazı, Bilgisayar, Vaka Örnekleri, öğretim elemanı tarafından seçilmiş makale ve film/belgeseller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |