Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / YBP 206 - YAŞLI BAKIMI

Kodu: YBP 206 Adı: GERİATRİK PSİKİYATRİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü YAŞLI BAKIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj YOK
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; psikiyatrik bozukluğu olan yaşlı bireylerin bakımı konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yaşlılık döneminde ortaya çıkan ruhsal bozuklukları tanımlayabilir. PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir.
PÇ-11 •Yaşlı bireyin ve ailesinin sağlık hizmetlerine ulaşmasında yardımcı olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozuklukların nedenlerini tartışabilir. PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozukluklara yönelik psikolojik bakımı açıklayabilir. PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir.
PÇ-6 •Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yaşlı bireylerde ruhsal hastalık belirtilerini tanımlayabilir. PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yaşlılıkta görülen ruhsal bozukluklar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders programının açıklanması, Ruh Sağlığı ve ruhsal hastalık Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Yaşlılık dönemi depresyonu Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek olay
3 Yaşlılık dönemi depresyonu Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek olay
4 Yaşlılık dönemi intiharları Anlatma Yöntemi, Makale okuma
5 Yaşlılık dönemi intiharları Anlatma Yöntemi, Makale okuma
6 Yaşlılık döneminde görülen anksiyete bozuklukları Rapor Hazırlama, Soru-Cevap
7 Yaşlılık döneminde görülen anksiyete bozuklukları Rapor Hazırlama, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Yaşlılık döneminde görülen psikotik bozukluklar Kavram Haritası, Tartışma
10 Yaşlılık döneminde görülen psikotik bozukluklar Kavram Haritası, Tartışma
11 Demans Görüşme, Rapor Hazırlama
12 Demans Proje sunumu
13 Alzheimer Gezi, Gözlem, Tartışma
14 Ailede İstismar Edilen Yaşlı Birey ve Huzurevi Yaşamı Makale Okuma, Anlatma Yöntemi
15 Ailede İstismar Edilen Yaşlı Birey ve Huzurevi Yaşamı, Dersin değerlendirilmesi Makale Okuma, Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ÖZMETE, E., Yaşlı Bakım Elemanları için Geriatrik Psikiyatri, Ankara: Hedef Yayın; 2018.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Projeksiyon Cihazı, Bilgisayar, Vaka Örnekleri, öğretim elemanı tarafından seçilmiş makale ve film/belgeseller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 1 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60