|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | YOK | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin; psikiyatrik bozukluğu olan yaşlı bireylerin bakımı konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yaşlılık döneminde ortaya çıkan ruhsal bozuklukları tanımlayabilir. |
PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. PÇ-11 Yaşlı bireyin ve ailesinin sağlık hizmetlerine ulaşmasında yardımcı olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozuklukların nedenlerini tartışabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozukluklara yönelik psikolojik bakımı açıklayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Yaşlı bireylerde ruhsal hastalık belirtilerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yaşlılıkta görülen ruhsal bozukluklar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders programının açıklanması, ders hakkında genel bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Psikolojinin tanımı, ilgi alanları, kapsamı, alt dalları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Normallik ve Anormallik | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek olay |
| 4 | Yaşlılık dönemi depresyon, bipolar bozukluk, belirtileri, tedavi yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Yaşlılık dönemi intiharları | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Yaşlılık döneminde görülen anksiyete bozuklukları | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Yaşlılık döneminde obsesif kompulsif bozukluklar | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yaşlılık döneminde görülen psikotik bozukluklar: şizofreni | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Emekliliğin yaşlılık sürecine psikolojik etkileri | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Demans | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Delirium tremens | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Alzheimer | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Ailede İstismar Edilen Yaşlı Birey ve Huzurevi Yaşamı | Anlatma Yöntemi, örnek olay |
| 15 | Dersin değerlendirilmesi | Beyin fırtınası, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ÖZMETE, E., Yaşlı Bakım Elemanları için Geriatrik Psikiyatri, Ankara: Hedef Yayın; 2018. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Projeksiyon Cihazı, Bilgisayar, Vaka Örnekleri, öğretim elemanı tarafından seçilmiş makale ve film/belgeseller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||