Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK Y.O. / HEM208 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM208 Adı: TEMEL İNGİLİZCE II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERÇİN ÖZZADE (eozzade@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MELTEM KARATAŞ,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin ilgi alanlarıyla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlamalarını, bildiği konularda kendilerini ifade edebilmelerini ve geçmişi ile ilgili şeyleri basit dilsel araçlar yardımıyla anlatarak Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına uygun olarak A2 İngilizce seviyesine ulaşmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karşısındaki kişiler yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşuyorlarsa, onlarla basit yollardan anlaşabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Geçmişteki yaşantısını anlatabilir ve önemli noktalarla ilgili önemli bilgiler verebilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tatil planları ile ilgili fikir alışverişinde bulunabilir ve tatilin ardından nasıl geçtiğini anlatabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yaşadığı şehri betimleyebilir ve başka şehirlerle kıyaslayabilir. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Arkadaşlarına eğlenmek amaçlı tavsiyede bulunabilir, önerilere cevap verebilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Mevcut hava koşullarından bahsedebilir ve hava tahminine göre yapılacak şeylerle ilgili fikir sunabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
PÇ-11 PÇ. 11. Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Şimdiki zaman, geniş zaman, gelecek zaman, yakın geçmiş zaman, belgisiz zamirler, insanları betimleme, kıyafetler, ulaşım ve seyahat, öneride bulunma, tatil kartpostalı yazma, şiir yazma, 'take' ve 'get' fiilleriyle kullanılan ifadeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sıfatlarda Derecelendirme / Have Got yapısı / Adres Tarifleri / Yer Tanımlama Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
2 Sıfatlarda Derecelendirme / Have Got yapısı / Adres Tarifleri / Yer Tanımlama Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
3 Sıfatlarda Derecelendirme / Have Got yapısı / Adres Tarifleri / Yer Tanımlama Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
4 Sıfatlarda Derecelendirme / Have Got yapısı / Adres Tarifleri / Yer Tanımlama Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
5 Sıfatlarda Derecelendirme / Have Got yapısı / Adres Tarifleri / Yer Tanımlama Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
6 Bağlaçlar: but, however, although,... İnsanları betimleme. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
7 'going to' gelecek zaman. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
8 Ara Sınav
9 Amaç mastarı, hava durumu. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
10 Öneride bulunma. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
11 Bir tatili betimleme. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
12 Yakın geçmiş zaman: olumlu, olumsuz, soru. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
13 Yakın geçmiş zaman: ever/ never. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
14 Yakın geçmiş zaman: just/already/yet. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
15 Ulaşım. Genel tekrar. Anlatım - Soru Cevap- Okuma-Yazma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary:Çevrim içi çalışma şifresi. Oxford: Oxford University Press.
2 Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford:
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, tahta, bilgisayar, slaytar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 24
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 1 16
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize için çevrimiçi çalışma 2 6 12
Final için çevrimiçi çalışma 2 6 12
Toplam İş Yükü 60