|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ÜSTÜNSOY (ahmetustunsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MELTEM KARATAŞ, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin yazma, konuşma ve okuma ve dinleme etkinlikleri ile analitik ve eleştirel düşünme becerisi kazandırma, okuma ve yazma çalışmalarında akademik beceri kazandırma ve orta düzeye geçiş seviyesinde İngilizce bilgisi kazandırılarak iş yaşamlarında karşılaşacakları çeşitli konular hakkında konuşmalarını sağlamayı amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tıbbi bir metin içindeki fikirleri değerlendirebilir, sentezleyebilir ve ilgili sorulara yanıt verebilir. |
PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İngilizce sözlü iletişim kurmak için alanına yönelik kelime dağarcığını genişletebilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük iş yeri konuşmalarında anlaşılır olabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İngilizce bir iş başvuru formundaki kişisel bilgileri doldurabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İş yerinde yer alan tıbbi aletlerin İngilizcelerini bilebilir ve kullanabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İş arkadaşlarıyla ve sağlık problemi olan bir hastayla İngilizce iletişim kurabilir. |
PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dönem boyunca öğrencilerin metinler üzerinde okuma ve çeviri yapma aktivitelerine katılmaları beklenir. Bu ders, okuma, tartışma konuları ve sözlü sunumlara dayalı çeviri becerileri ve konuşma çalışmaları için bir giriş niteliğindedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
2 | Diyet: diyete dair kelime çalışması, yeterlilik ve ihtimal belirtme: can/can't | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
3 | Diyet: sağlık problemleri, koşul cümleleri: type 0/1 | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
4 | Reçeteler: öneride bulunma: should/shouldn't, hastalıklar. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
5 | Reçeteler: zorunluluk bildirme: must/ have to, ilaç tedavisi | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
6 | Ameliyat: geçmiş zaman: to be, empati göstermek.. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
7 | Ameliyat: ortopedik araçlar, tıbbi araçlar. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gözden Geçirme | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
10 | Laboratuvarda: edilgen yapı, belgisiz zamirler. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
11 | Laboratuvarda: hastane bölümleri, bir bina içinde yer- yön tarifi. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
12 | Kayıt Kabul: sağlık alanındaki meslekler. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
13 | Kayıt Kabul: yakın geçmiş zaman- olumlu | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
14 | Kayıt Kabul: yakın geçmiş zaman- olumsuz,soru. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
15 | Gözden Geçirme | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Blackswan Step Up for Medical English 1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tr-İng/ İng-Tr Sözlük, ders kitabı, bilgisayar, tahta. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |