Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK Y.O. / HEM308 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM308 Adı: MESLEKİ İNGİLİZCE II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET ÜSTÜNSOY (ahmetustunsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MELTEM KARATAŞ,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin yazma, konuşma ve okuma ve dinleme etkinlikleri ile analitik ve eleştirel düşünme becerisi kazandırma, okuma ve yazma çalışmalarında akademik beceri kazandırma ve orta düzeye geçiş seviyesinde İngilizce bilgisi kazandırılarak iş yaşamlarında karşılaşacakları çeşitli konular hakkında konuşmalarını sağlamayı amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tıbbi bir metin içindeki fikirleri değerlendirebilir, sentezleyebilir ve ilgili sorulara yanıt verebilir. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İngilizce sözlü iletişim kurmak için alanına yönelik kelime dağarcığını genişletebilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Günlük iş yeri konuşmalarında anlaşılır olabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İngilizce bir iş başvuru formundaki kişisel bilgileri doldurabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 İş yerinde yer alan tıbbi aletlerin İngilizcelerini bilebilir ve kullanabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 İş arkadaşlarıyla ve sağlık problemi olan bir hastayla İngilizce iletişim kurabilir. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dönem boyunca öğrencilerin metinler üzerinde okuma ve çeviri yapma aktivitelerine katılmaları beklenir. Bu ders, okuma, tartışma konuları ve sözlü sunumlara dayalı çeviri becerileri ve konuşma çalışmaları için bir giriş niteliğindedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
2 Diyet: diyete dair kelime çalışması, yeterlilik ve ihtimal belirtme: can/can't Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
3 Diyet: sağlık problemleri, koşul cümleleri: type 0/1 Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
4 Reçeteler: öneride bulunma: should/shouldn't, hastalıklar. Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
5 Reçeteler: zorunluluk bildirme: must/ have to, ilaç tedavisi Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
6 Ameliyat: geçmiş zaman: to be, empati göstermek.. Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
7 Ameliyat: ortopedik araçlar, tıbbi araçlar. Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
8 Ara Sınav
9 Gözden Geçirme Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
10 Laboratuvarda: edilgen yapı, belgisiz zamirler. Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
11 Laboratuvarda: hastane bölümleri, bir bina içinde yer- yön tarifi. Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
12 Kayıt Kabul: sağlık alanındaki meslekler. Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
13 Kayıt Kabul: yakın geçmiş zaman- olumlu Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
14 Kayıt Kabul: yakın geçmiş zaman- olumsuz,soru. Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
15 Gözden Geçirme Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Blackswan Step Up for Medical English 1
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tr-İng/ İng-Tr Sözlük, ders kitabı, bilgisayar, tahta.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 62