|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAHİN KOÇ (sahinkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MELTEM KARATAŞ, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders Mesleki İngilizce III dersinin devamı niteliğinde olup, amacı, öğrencilerin yazma, konuşma, okuma ve dinleme etkinlikleri ile analitik ve eleştirel düşünme becerisi, okuma ve yazma çalışmalarında ise akademik beceri kazanma ve ileri düzeye geçiş seviyesinde iş yaşamlarında karşılaşacakları çeşitli durumlarda İngilizceyi kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanındaki İngilizce literatürü takip edebilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mesleki ortamda kullanılan İngilizceyi anlayabilir ve kullanabilir. |
PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş yerinde yer alan tıbbi aletlerin İngilizcelerini bilebilir ve kullanabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İş arkadaşlarıyla ve sağlık problemi olan bir hastayla İngilizce iletişim kurabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İngilizce bir iş başvuru formundaki kişisel bilgileri doldurabilir. |
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Günlük iş yeri konuşmalarında anlaşılır olabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında öğrenciler ileri seviyede İngilizce dilbilgisi kalıpları ile mesleki hayatta kullanılan İngilizce kelimeler, ifadeler ve konuşma kalıpları üzerine çalışırlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
2 | Pediyatri: çocuklarda sık görülen hastalıklar, koşul cümleleri: type 0/1. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
3 | Pediyatri: dilek kipleri, empati gösterme. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
4 | Odyoloji: kulak bölümleri, belgisiz zamirler. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
5 | Odyoloji: işitme hastalıkları. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
6 | Evde Bakım: gelecek planları, gelecekle ilgili tahminde bulunma. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
7 | Evde Bakım: yaşlı sağlığı sorunları, özür dileme. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gözden Geçirme | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
10 | Genetik: ilgi cümlecikleri: who/ which/ that. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
11 | Genetik: insan hücresinin yapısı, dolaylı sorular ve ricada bulunma. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
12 | Psikiyatri: yakın geçmiş zaman ve devam eden yakın geçmiş zaman. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
13 | Psikiyatri: koşul cümleleri: type 2. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
14 | Psikiyatri:zihinsel hastalıklar ve rahatsızlıklar. | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
15 | Gözden Geçirme | Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Blackswan Step Up for Medical English 2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tr-İng/ İng-Tr Sözlük, ders kitabı, bilgisayar, tahta. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |