|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bizans sanatının doğuşu ve gelişim aşamaları hakkında bilgi verilerek örneklemelerle konuların izahına çalışılacaktır. Burada esas amaç okulumuzun Kapadokyada yer almasından dolayı Bizans medeniyetiyle halen iç içe yaşanan bu hayatı öğrencilere benimsetmek bu alandaki bilgilerini yeterli seviyelere çıkarmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bizans sanatının doğuşu ve gelişim aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bizans sanatını açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Önemli merkez ve örnekleri açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Bizans sanatı ile diğer sanatların karşılaştırmasını yapabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Roma sanatı, Bizans sanatı ve eserleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bizans sanatının temelini oluşturan Roma sanatının tanıtılması.Karakteristik özelliklerinin ortaya konulması. | Anlatma Yöntemi |
2 | Doğu Roma sanatı. | Anlatma Yöntemi |
3 | Bizans sanatının doğuşu ve gelişim aşamaları. | Anlatma Yöntemi |
4 | Geçiş veya İntikal dönemi yapıları(Büyük Saray) | Anlatma Yöntemi |
5 | Erken dönem Bizans yapıları(Ayasofya) | Anlatma Yöntemi |
6 | Orta Bizans Dönemi Yapıları.(Kariye c.) | Anlatma Yöntemi |
7 | Geç Bizans Dönemi yapıları(Tekfur Sarayı) | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bizans kiliselerinin tipolojisi | Anlatma Yöntemi |
10 | İstanbul tarihi yarımada üzerinde bulunan Bizans dönemi yapılar. | Anlatma Yöntemi |
11 | İstanbul da yer alan diğer Bizans dönemi yapıları | Anlatma Yöntemi |
12 | Kapadokya da bulunan Bizans dönemi yapılar ve özellikleri ile süsleme programları. | Anlatma Yöntemi |
13 | Göreme Açık Hava Müzesi,zelve paşabağlar | Anlatma Yöntemi |
14 | Bizans dönemi diğer merkezleri.(İznik-İzmir-Antalya) | Anlatma Yöntemi |
15 | Trabzon-karaman-Denizli-Manisa | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Edward Gibbon(çev.Asım Baltacıgil),Roma İmparatorluğunun Gerileyiş ve çöküş tarihi.cilt.4,ist.,1994 | |
2 | Edwart Gibbon,Bizans İmparatorluğunun gerileyiş ve çöküş tarihi,cilt:5.ist.,1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Edward Gibbon(çev.Asım Baltacıgil),Roma İmparatorluğunun Gerileyiş ve çöküş tarihi.cilt.4,ist.,1994 Edwart Gibbon,Bizans İmparatorluğunun gerileyiş ve çöküş tarihi,cilt:5.ist.,1995. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |