|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim çizgisi hakkında öğrencilere ilk görüşleri kazandırmak ve sanat tarihi terminolojisinin öğretilmesi ile Türk sanatının temelini oluşturan Orta Asya Türk sanatı ve İslam sanatı hakkındaki temel bilgilerin öğrencilere kazandırılması dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim sürecini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Türk ve İslam sanatı hakkında temel bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sanat tarihi temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Türk sanatın doğuşu hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat Tarihi alanında kullanılan temel kavramlar, Orta Asya Türk sanatı, İslam sanatının doğuşu ve gelişimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat tarihinin tarihçesi. | Anlatma Yöntemi |
2 | Sanat Tarihinin bir bilim dalı şekline dönüşme süreci ve Türkiye de sanat tarihi alanında yapılan ilk çalışmalar. | Anlatma Yöntemi |
3 | Sanat Tarihi alanında kullanılan temel kavramların öğretilmesi. | Anlatma Yöntemi |
4 | Terminoloji(Türk-İslam sanatında kullanılan terimler) | Anlatma Yöntemi |
5 | Terminoloji | Anlatma Yöntemi |
6 | Terminoloji | Anlatma Yöntemi |
7 | Terminoloji(Bizans sanatında kullanılan terimler) | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk-İslam süsleme sanatında kullanılan terimler. | Anlatma Yöntemi |
10 | Türk-İslam sanatı ile Bizans sanatının benzeyen ve ayrılan noktaları. | Anlatma Yöntemi |
11 | Orta Asya Türk sanatı(Bu sanatın gelişiminde kurganların taşıdığı önem) | Anlatma Yöntemi |
12 | Hun-Göktürk sanatlarının kısaca tanıtılması. | Anlatma Yöntemi |
13 | Uygur sanatının tanıtılması. | Anlatma Yöntemi |
14 | İslam sanatının doğuşu ve gelişimi hk.bilgi verilmesi. | Anlatma Yöntemi |
15 | Emevi sanatı ve Abbasi sanatları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988 | |
2 | Oktay Aslanapa,Türk Sanatı(cilt:1-2)Ank.1990 | |
3 | Doğan Kuban;Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler,İst.,1995 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988 Oktay Aslanapa,Türk Sanatı(cilt:1-2)Ank.1990 Doğan Kuban;Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler,İst.,1995 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |