|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELİN ZENGİN TAŞDEMİR (szengin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SELİN ZENGİN TAŞDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İktisat biliminin temel kaynaklarının tanıtılması, yararlanma yöntemleri ve elde edilmesi, doğru düşünme ve doğru bilgiye ulaşma metotları, bilgiyi alma, anlama, yaralanama, ifade etme ve yazma tekniklerinin kavranması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgi türlerini tanımlayabilir. |
PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları özetleyebilir. |
PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Araştırma konusunu belirlemede doğru seçim yapabilir. |
PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kaynaklardan doğru alıntı yapabilir. |
PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bilimsel niteliklere uygun çalışmalar yazabilir. |
PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilginin tanımı, bilgiye ulaşabilme,yararlanma bilim üretme, ifade, anlatım ve yazma kuralları ve bu alanda çağdaş teknikler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma Tasarımı | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Varsayım ve Değişkenler | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Örnekleme Yöntemi | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Veri Kaynakları | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Veri Toplama Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Dolaylı Gözlem Yöntemi | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Dolaysız Gözlem Yöntemi | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sormaca Tekniği | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Verilerin Analizi | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | Merkezi Eğilim Ölçütleri | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Faktör Analizi | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Regresyon Analizi | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Araştırmanın Yazılması | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | İstatistiksel Ölçümlerin Sunulması | Konu anlatımı ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gürbüz, Sait, and Faruk Şahin. "Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri." Ankara: Seçkin Yayıncılık 271 (2014). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 103 |