|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ekonomide ortaya çıkan istikrarsızlık sorunun nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinmek ve alternatif çözüm stratejiler üretebilme becerisi kazanmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersin sonunda öğrenciler, ekonomik istikrarsızlık problemlerin karşısında bu sorunların nedenlerini analiz edebilirler. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. PÇ-18 Profesyonel ve etik sorumlulukların bilincinde olarak küresel ekonomik gelişmelerin gerektirdiği bilgi ve becerilerini yenileyebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, Nedenlerin Tespit Edilmesi ve Çözüm İçin Kullanılması Gereken Araçların Neler Olabileceğini Analiz Edebilecektir. |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler Cari Sorunları ve Son Dönemde Uygulanan Para Politikaları ile Hem Ülke Hemde Dünya Ekonomisinin Geleceğini Analiz Edebilirler. |
PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler Enflasyonun Tanımını ve Temel Enflasyon Teorilerini Öğrenebilirler. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomik-sosyal ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik-sosyal ve mali gelişmeleri analiz edebilme, ekonomik konularda görüş bildirebilme, çeşitli ekonomik sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma. İktisat biliminin temel alanlarında teorik bilgilere sahip olma ve analiz yapabilme. İşletmelerin mali ve finansal rasyo ve tabloları hakkında teorik bilgilere sahip olma ve bunları analiz edebilme, yorumlayabilme ve çalışma ortamında kullanabilme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kamu kesimleri ve kamu açıkları | Teorik |
2 | Enflasyon tanımı ve ölçümü | Teorik |
3 | Döviz kuru, parasal ve enflasyon hedeflemesi stratejileri | Teorik |
4 | Türkiye’de enflasyon ve para politikasının genel durum değerlendirmesi | Teorik |
5 | Türkiye’de TÜFE Hesaplamaları | Teorik |
6 | Türkiye’de TEFE Hesaplamaları | Konu Anlatımı, Tartışma ve Sunumu |
7 | Türkiye’de 1980 öncesi Para Politikası | Teorik |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de 1980 sonrası Para Politikası | Teorik |
10 | T.C. Merkez Bankası İşlevleri, yetkileri | Teorik |
11 | Kürselleşme ve sermaye hareketlerinin serbestleşmesi | Teorik |
12 | Türkiye’nin Yaşadığı Ekonomik krizler | Teorik |
13 | Türkiye’nin Yaşadığı Ekonomik krizler | Teorik |
14 | Küreselleşme krizler ve dengeleme mekanizmaları | Teorik |
15 | Krizler ve Türkiye’nin geleceği | Teorik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. M. Merih PAYA, Para Teorisi ve Politikası, Filiz Kitabevi, 2007, İstanbul. | |
2 | Frederic S. Mishkin, Para Teorisi-Politikası, Bilim Teknik yayınevi, İstanbul, 2000. | |
3 | Osman Z. Orhan, Seyfettin Erdoğan, Para Politikası, Ankara, 2007. | |
4 | Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Enflasyon Hedeflemesi Yaklaşımı, Der Yayınları, 2003, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. Merih PAYA, Para Teorisi ve Para Politikası, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2007. Frederic S. Mishkin, “Para Teorisi-Politikası”, Bilim Teknik yayınevi, İstanbul, 2000. Osman Z. Orhan, Seyfettin Erdoğan, Para Politikası, Ankara, 2007. Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Enflasyon Hedeflemesi, Der Yayınları, İstanbul, 2003. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |