|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDEM SELMAN DEVELİ (erdemsdeveli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Güncel iktisadi kavramların tarihsel evrimini ve iktisadi süreçlerle ilgili alternatif yaklaşımları açıklamak. Tarih boyunca ortaya çıkan iktisat kuramlarının içinde bulunduğu sosyal ve tarihsel bağlamı incelemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisadi düşünceyi oluşturan belli başlı görüşler hakkında bilgi sunabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İktisadi düşünceleri dünya düzenin çözümlenmesinde kullanabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İktisadi düşüncenin dinamik yapısını açıklayabilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ekonomik sistemleri ve dünyayı, kuramsal gelişimiyle birlikte analiz edebilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, günümüzdeki iktisadi akımları tarihsel bir bakış açısıyla ele alıp günümüze kadar hangi aşamalardan geçtiğini açıkladığı için, ekonominin en önemli alanlarından birini oluşturur. Bu derste ekonominin gelişimi, tarihsel süreçte metodolojik ve analitik sorular üzerinde durularak ve ana ekonomik düşünceye alternatif olabilecek düşüncelerle değerlendirilecektir. Önce, teoriler arasındaki dinamik ilişkiyi inceleyen genel bir çerçeve çizilerek piyasa sisteminin tarihsel gelişim süreci incelenecektir. Daha sonra, her bir düşünce okulu kronolojik sıra ile ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İktisadi Düşünce Tarihine Giriş | anlatım, tartışma |
2 | Eski Yunan'da İktisadi Düşünce | anlatım, tartışma |
3 | Orta Çağ'da İktisadi Düşünce | anlatım, tartışma |
4 | İslam Dünyasında İktisadi Düşünce | anlatım, tartışma |
5 | Merkantilizmi Ortaya Çıkaran Gelişmeler (Rönesans, Reform, Coğrafi Keşifler) | anlatım, tartışma |
6 | Merkantilizm | anlatım, tartışma |
7 | Fizyokrasi | anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klasik Okulun Temsilcileri-1 | anlatım, tartışma |
10 | Klasik Okulun Temsilcileri-2 | anlatım, tartışma |
11 | Klasik Okulun Temel Önermeleri-1 | anlatım, tartışma |
12 | Klasik Okulun Temel Önermeleri-2 | anlatım, tartışma |
13 | Neoklasik İktisat | anlatım, tartışma |
14 | Marjinalizm | anlatım, tartışma |
15 | Alman Tarihçi Okulu | anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karşılaştırmalı İktisat Okulları (yazar: Yüksel BİLGİLİ) | |
2 | Iktisadi Dusunceler Tarihi blog sayfasi: http://iktisadidusuncelertarihi.blogspot.com/ | |
3 | İktisadi Düşünce Tarihi (yazar: Gülten KAZGAN) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Slaytlar, Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |