|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye Ekonomisini tarihsel gelişme süreci içerisinde incelemek. Türkiye’nin ekonomik yapısını ve ekonominin işleyişini değerlendirme olanağı yaratılmasını sağlamak ve Türkiye ekonomisinin dünya ekonomisi açısından nerede olduğu ve neler yapılabileceği gibi konularda bilgi vermektir. Özellikle 1980 sonrası ekonomi politikalarında ortaya çıkan değişmeleri nedenleriyle birlikte öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı İmparatorluğunun Çöküş Nedenleri ve Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yıllarındaki Koşullar Öğrenilebilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Cumhuriyetinin Ekonomisinin tarihsel süreçteki gelişimi öğrenilebilir. |
PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye ekonomisinin kaynakları, Doğal kaynakları, beşeri kaynakları, sermaye oluşumunun ve ülkenin olanaklarının öğrenilebilmesi |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye Ekonomisinde Yaşanan Krizler, Bu Krizlerin Nedenlerini ve Sonuçlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye ekonomisinin kaynakları, Doğal kaynakları, beşeri kaynakları, sermaye oluşumu incelenerek ülkenin olanaklarının irdelenmesi, Cumhuriyet tarihinden günümüze kadar uygulanan ekonomi politikaları dönemler itibariyle incelenerek Türkiye ekonomisinin gelişmesini incelenmesi, Türkiye ekonomisini oluşturan sektörlerin genel yapısının, işleyişinin ve gelişmelerinin incelenmesidir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | OSMANLININ SON DÖNEMİNDE EKONOMİK DURUM DEĞERLENDİRMESİ | Teorik |
2 | CUMHURİYETİN KURULUŞ YILLARI VE İZMİR İKTİSAT KONGRESİ | Teorik |
3 | PLANLI KALKINMA DÖNEMİ ÖNCESİNDE UYGULANA İKTİSAT POLİTİKALARI | Teorik |
4 | DEVLETÇİLİK UYGULAMALARI VE SONUÇLARI | Teorik |
5 | SAVAŞ YILLARI VE TÜRKİYE EKONOMİSİNE ETKİLERİ | Teorik |
6 | MENDERES DÖNEMİ LİBERAL EKONOMİ POLİTİKALARI | Konu Anlatımı, Tartışma ve Sunum |
7 | PLANLI KALKINMA DÖNEMİ | Teorik |
8 | Ara Sınav | |
9 | KALKINMA PLANLARI, NEDENLERİ VE ÖZELLİKLERİ | Teorik |
10 | EKONOMİ POLİTİKASINDA KÖKLÜ DÖNÜŞÜM 1980 | Teorik |
11 | TÜRKİYE’DE ENFLASYON PROBLEMİ | Teorik |
12 | 24 OCAK 1980 İSTİKRAR PAKETİ KARARLARI | Teorik |
13 | 5 NİSAN 1994 İSTİKRAR TEDBİRLERİ | Teorik |
14 | 2002Lİ YILLARDA TÜRKİYE EKONOMİSİ VE KÜRESEL KRİZLER | Teorik |
15 | KÜRESELLEŞME BAĞLAMINDA TÜRKİYE EKONOMİSİ AÇISINDAN BÜYÜMENİN KAYNAKLARI | Teorik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Yakup Kepenek ve Prof. Dr. Nurhan YENTÜRK, Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 2005, İstanbul | |
2 | Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Küresel Kriz ve Türkiye Ekonomisine Etkileri, SDÜ İİBF Dergisi, Y 2010, C 15, s. 377-397. | |
3 | Prof. Dr. M.İlker PARASIZ, Türkiye Ekonomisi 1923'ten Günümüze İktisat ve İstikrar Politikaları, Ezgi Kitabevi, Bursa, 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. Yakup Kepenek ve Prof. Dr. Nurhan YENTÜRK, Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 22.bs. İstanbul, 2009. Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Küresel Kriz ve Türkiye Ekonomisine Etkileri, SDÜ İİBF Dergisi, Y 2010, C 15, s. 377-397. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |