|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEZEN AKSÖZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kuantum Fiziği dersini almış olan öğrencilere kuantum fizik düşünce yapısının ilerletilmesi, kuantum teorisinin ileri kavramlarının kavratılması ve bu düşünce sistemi ile problemleri analiz etme ve çözme yetisinin kazandırılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri düzeyde fizik konularını anlayabilme yeteneği geliştirebilir. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuantum mekaniğinin kullanıldığı yeni teknolojileri takip edebilir. |
PÇ-12 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kuantum mekaniğinin bazı temel özelliklerini bilebilir. |
PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Klasik mekanik ile arasındaki bağlantıları irdeleyebilir. |
PÇ-8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaklaşıklık yöntemleri, spin, ayırt edilemeyen parçacıklar, helyum atomu, zaman gelişimi, kuantum mekaniğinin bazı temel özellikleri, saçılma problemi, küresel simetrik etkileşmeler için esnek veya esnek olmayan saçılmalar, radyal dalga fonksiyonları, rezonans olayları, zaman tersinirliği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yaklaşıklık yöntemleri | Sorular ve cevapları |
2 | Spin | Sorular ve cevapları |
3 | Ayırt edilemeyen parçacıklar | Sorular ve cevapları |
4 | Helyum atomu | Sorular ve cevapları |
5 | Zaman gelişimi | Sorular ve cevapları |
6 | Kuantum mekaniğinin bazı temel özellikleri | Sorular ve cevapları |
7 | Saçılma problemi | Sorular ve cevapları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küresel simetrik etkileşmeler için esnek veya esnek olmayan saçılmalar | Sorular ve cevapları |
10 | Küresel simetrik etkileşmeler için esnek veya esnek olmayan saçılmalar | Sorular ve cevapları |
11 | Radyal dalga fonksiyonları | Sorular ve cevapları |
12 | Rezonans olayları | Sorular ve cevapları |
13 | Rezonans olayları | Sorular ve cevapları |
14 | Zaman tersinirliği | Sorular ve cevapları |
15 | Zaman tersinirliği | Sorular ve cevapları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Richard L Liboff, “Introductory Quantum Mechanics”, Addison Wesley, 2003. 2. Bekir Karaoğlu, Kuantum Mekaniğine Giriş, BilgiTek Yayıncılık, 1997 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 8 | 56 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |