|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KUBİLAY ATİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İslam’ın Doğduğu çevre ve İlk Dönem İslam Medeniyetinin incelenmesi ve Dört Halife döneminin sonuna kadar kadar İslam dünyasının siyasi ve kültürel tarihini öğrenmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İslam Dini’nin getirilerini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İslam Dini’nin yayılışının nedenleri ve sonuçlarını değerlendirebilir |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İslam Medeniyetini yorumlayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İslam tarihine etnik ve kültürel farklılıklara rağmen bir ortak miras olarak bakabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Emevi ve Abbasi dönemlerini karşılaştırabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Emevi ve Abbasi dönemlerinnde İslam Medeniyeti’nin durumunu yorumlayabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arabistan ve İslam’ın Doğuşu, yayılışı, Hz.Peygamber ve Hulefa-i Raşidin Dönemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İSLAM’IN DOĞDUĞU COĞRAFYA: ARAP YARIMADASI VE İSLÂM ÖNCESİNDEKİ GENEL DURUMU | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | İSLAM ÖNCESİ ARAP TOPLUMU | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Hz. Muhammet'in Doğumu ve Peygamberlik öncesi hayatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | İslam'ın Doğumu ve Mekke Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Hüzün Yılından Hicrete kadar Mekke Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Hicret ve Medine Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Mekkeli Müşriklerle İlişkiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kureyş dışındaki Müşrik Araplarla İlişkiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Yahudi ve Hıristiyanlarla İlikiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | İSlam'a Davet Mektupları, Elçiler ve Hz. Muhammet'in Vefatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Hz. Ebubekir Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Hz. Ömer Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Hz. Osman Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Hz. Ali Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, 2 Cilt, çev. Salih Tuğ, İrfan Yayınları, İstanbul 1990. | |
2 | Ali Aktan, İslam Tarihi, Nobel Yayıncılık, Ankara 2010. | |
3 | Corci Zeydan, İslam Uygarlıkları Tarihi Cilt I | |
4 | Corci Zeydan, İslam Uygarlıkları Tarihi Cilt II | |
5 | Cumhur Erdem Adıgüz. İslam Tarihi. İstanbul Üniversitesi Yayınevi, mİstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Tahta, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |