|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT KOÇAK (kursatkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eskiçağ Türk Tarihi ile ilgili bilgi vermek, proto Türklerle ilgili yapılan araştırmalar üzerinde durmak ve Eskiçağda kurulan Türk Devletleri ve medeniyetlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eskiçağ Türk Tarihini ve medeniyetini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eskiçağ Türk Tarihini genel hatları ile anlatabilir |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk tarihinin kökeni hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eskiçağda Türk kavimleri, kurulan Türk devletleri onların meydana getirdiği medeniyetler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eskiçağ Türk Tarihine genel bir bakış | Konu anlatımı |
2 | Orta Asya'da Tabiat, İklim ve İnsan | Konu anlatımı |
3 | Türklerin Göçleri ve Yayılmaları | Konu anlatımı |
4 | Tarihte Türk Adı | Konu anlatımı |
5 | Türklerde Devlet Geleneği ve Teşkilat | Konu anlatımı |
6 | Hakimiyet Anlayışı | Konu anlatımı |
7 | Devlet Başkanı | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | İdari Yapı ve Özellikleri | Konu anlatımı |
10 | Hukuk | Konu anlatımı |
11 | Ordu | Konu anlatımı |
12 | Türklerde Sosyal ve Ekonomik Kültür | Konu anlatımı |
13 | Türklerde Sosyal ve Ekonomik Kültür | Konu anlatımı |
14 | Türklerde Din ve Dini Kültür | Konu anlatımı |
15 | .Türklerde Edebi Kültür | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İbrahim Kafesoğlu: Türk Milli Kültürü. Ötüken yay. | |
2 | Ekrem Memiş: İskitlerin Tarihi, Çizgi yay. | |
3 | Türk Kültürünün Temelleri II, Prof. Dr. Salim KOCA | |
4 | Gök Tengrinin Çocukları, Prof. Dr. Ahmet TAŞAĞIL | |
5 | Türk Kültürünün Temelleri II, Salim KOCA, Ankara 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İbrahim Kafesoğlu: Türk Milli Kültürü. Ötüken yay. Ekrem Memiş: İskitlerin Tarihi, Çizgi yay. Ekrem Memiş, Eskiçağda Türkler, Çizgi yay. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 143 |