|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Tarihi ve Medeniyetinin ilmi şekilde öğrenilmesi, bu konuda yeni bilimsel araştırmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel Türk Tarihini ve medeniyetini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eskiçağ Türk Tarihini ana hatlarıyla açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ortaçağ Türk Tarihini ana hatlarıyla açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk kültürü ve devletleri. Dünya tarihinde Türk kültürünün yeri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Türk Tarihine Giriş | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | Eski Çağ'da Türkler | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | Hun ve Göktürk İmparatorlukları | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | Doğu Avrupa'da Kurulan Türk Devletleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | Avrupa Hunları, Hazarlar, Avarlar ve diğer devletler | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | Orta Çağ Türk Tarihi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | İslamiyet ve Türkler | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cengiz Han ve Altın Ordu Devleti | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | Yeni ve Yakınçağda Kurulan Türk Devletleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | Anadolu'da Kurulan Türk Devletleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | Türkistan'da Kurulan Türk Devletleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | Türkistan'da ve Kafkasya'da Kurulan Hanlıklar | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | Türkistan'da Rus İstilası | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | Sovyet Rejimi, Bağımsızlık Hareketleri ve Günümüz Türk Dünyası | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İbrahim Kafesoğlu Türk Milli Kültürü, Ötüken yayını | |
2 | Ekrem Memiş, Eskiçağda Türkler, Çizgi yayınları | |
3 | Ekrem Memiş, İskitlerin Tarihi, Çizgi yayınları | |
4 | Erol Güngör, Tarihte Türkler, Ötüken yayınları | |
5 | Akdes Nimet Kurat, İdil Boyu ve Karadeniz'in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Murat Kitap ve Yayınevi | |
6 | Baymirza Hayit,Türkistan Devletlerinin Millî Mücadeleleri Tarihi, TTK Yayını | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İbrahim Kafesoğlu Türk Milli Kültürü, Ötüken yayını sil Ekrem Memiş, Eskiçağda Türkler, Çizgi yayınları sil Ekrem Memiş, İskitlerin Tarihi, Çizgi yayınları sil Erol Güngör, Tarihte Türkler, Ötüken yayınları sil Akdes Nimet Kurat, İdil Boyu ve Karadeniz'in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Murat Kitap ve Yayınevi sil Baymirza Hayit,Türkistan Devletlerinin Millî Mücadeleleri Tarihi, TTK Yayını |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 6 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 5 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |