Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR705 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR705 Adı: GENEL TÜRK TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 5 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TEKİN TUNCER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Tarihi ve Medeniyetinin ilmi şekilde öğrenilmesi, bu konuda yeni bilimsel araştırmaların incelenmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Genel Türk Tarihini ve medeniyetini açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eskiçağ Türk Tarihini ana hatlarıyla açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Ortaçağ Türk Tarihini ana hatlarıyla açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk kültürü ve devletleri. Dünya tarihinde Türk kültürünün yeri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Genel Türk Tarihine Giriş Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
2 Eski Çağ'da Türkler Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
3 Hun ve Göktürk İmparatorlukları Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
4 Doğu Avrupa'da Kurulan Türk Devletleri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
5 Avrupa Hunları, Hazarlar, Avarlar ve diğer devletler Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
6 Orta Çağ Türk Tarihi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
7 İslamiyet ve Türkler Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
8 Ara Sınav
9 Cengiz Han ve Altın Ordu Devleti Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
10 Yeni ve Yakınçağda Kurulan Türk Devletleri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
11 Anadolu'da Kurulan Türk Devletleri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
12 Türkistan'da Kurulan Türk Devletleri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
13 Türkistan'da ve Kafkasya'da Kurulan Hanlıklar Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
14 Türkistan'da Rus İstilası Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
15 Sovyet Rejimi, Bağımsızlık Hareketleri ve Günümüz Türk Dünyası Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İbrahim Kafesoğlu Türk Milli Kültürü, Ötüken yayını
2 Ekrem Memiş, Eskiçağda Türkler, Çizgi yayınları
3 Ekrem Memiş, İskitlerin Tarihi, Çizgi yayınları
4 Erol Güngör, Tarihte Türkler, Ötüken yayınları
5 Akdes Nimet Kurat, İdil Boyu ve Karadeniz'in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Murat Kitap ve Yayınevi
6 Baymirza Hayit,Türkistan Devletlerinin Millî Mücadeleleri Tarihi, TTK Yayını
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İbrahim Kafesoğlu Türk Milli Kültürü, Ötüken yayını sil Ekrem Memiş, Eskiçağda Türkler, Çizgi yayınları sil Ekrem Memiş, İskitlerin Tarihi, Çizgi yayınları sil Erol Güngör, Tarihte Türkler, Ötüken yayınları sil Akdes Nimet Kurat, İdil Boyu ve Karadeniz'in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Murat Kitap ve Yayınevi sil Baymirza Hayit,Türkistan Devletlerinin Millî Mücadeleleri Tarihi, TTK Yayını

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 6 60
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 5 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 184