|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLAY AĞIRNASLI (nilayagirnasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NİLAY AĞIRNASLI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türklerin İslamiyeti kabul süreci ve ilk Türk İslam Devletlerini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türklerin İslamiyeti kabul sürecini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dönemi eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkler ve İslamiyet arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türklerin İslamiyet öncesi inançları, ilk dönem Türk-Arap ilişkileri, Türklerin İslam devletindeki hizmetleri, ilk Müslüman Türk devletleri ve islamiyete katkıları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müfredat ve ders kaynaklarının tanıtımı İslamiyet öncesi inançlara giriş | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Türklerin İslâm öncesi inançları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Türklerde yaygın kutsallar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | İslamiyet ve İslamiyet’in Türkler arasında yayılması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Türkler’in İslam Devleti hizmetine girmeleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Emeviler devrinde fetihler ve Türk İslam ilişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Abbasiler devri ilişkiler ve Talas Savaşının doğurduğu sonuçlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlk müslüman Türk devletleri(İdil Bulgar Devleti, Tolunoğulları, İhşidiler ve İslamiyet) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Karahanlılar ve İslâmiyet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Gazneliler ve İslamiyet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Ortadoğu Türk Devletleri(İlhanlılar, Eyyübiler, Memlükler) ve İslamiyet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Büyük Selçuklu Devleti ve İslamiyet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Türk-İslam Devletlerinde Sosyal Yapı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Türk-İslam Müesseseleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hakkı Dursun Yıldız, Türkler ve İslamiyet | |
2 | Ünver Günay, Harun Güngör, Türklerin Dini Tarihi, Rağbet Yayınları | |
3 | Aydın Usta, Türkler ve İslamiyet, İlk Müslüman Türk Devleti Samaniler | |
4 | Philip K. Hitti, Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi | |
5 | Corci Zeydan, İslam Uygarlıkları Tarihi Cilt I | |
6 | Corci Zeydan, İslam Uygarlıkları Tarihi Cilt II | |
7 | Erdoğan Merçil, Müslüman Türk Devletleri Tarihi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, tahta, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 11 | 55 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |