|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TELLİ KORKMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Tarihi açısından önemli bir yere sahip Rusya tarihini,Sovyet Rejimi ve Türkistan politikaları, Türklerin bağımsızlık hareketlerinin öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rusya Tarihini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rus ihtilalini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rus ihtilalinin Türk dünyasına etkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Rusya tarihi, Bolşevik İhtilali, Sovyet rejimi ve onun getirdikleri, Türklerin Bağımsızlık hareketleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İhtilal öncesi Rusya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | İhtilal öncesi Rusya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | İhtilal öncesi Rusya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | İhtilal öncesi Rusya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | İhtilal süreci | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | İhtilal süreci | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | İhtilal süreci | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | İhtilal süreci | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | İhtilal sonrası Rusya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | İhtilal sonrası Rusya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | İhtilal sonrası Rusya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | İhtilal sonrası Rusya | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | İhtilalin dünyaya etkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | İhtilalin dünyaya etkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Edward Hallett Carr, Bolşevik Devrimi 1 1917- 1923, Metis Yayınları. | |
2 | Mehmet Saray, Atatürk ve Türk Dünyası | |
3 | Mehmet Saray, Rus Işgali Devrinde Osmanlı Devleti Ile Türkistan,TTK | |
4 | Aktes Nimet Kurat, Rusya Tarihi, TTK,2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Aktes Nimet Kurat, Rusya Tarihi, TTK. Mehmet Saray, Rus Işgali Devrinde Osmanlı Devleti Ile Türkistan,TTK Mehmet Saray, Atatürk ve Türk Dünyası Edward Hallett Carr, Bolşevik Devrimi 1917- 1923, Metis Yayınları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 9 | 63 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 9 | 45 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |