|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eğitime başlayan öğrencilerin ilk yılında bitkiler ve biyolojik okuryazarlık ile ilgili temel kavram ve bilgilerin öğretilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılmasının gerekliliğini öğrenebilir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Önemli kavramları örneklerle tanımlayabilir, uygulama ile tanımları ilişkilendirerek botaniğe girişte hücre, organel ve doku örneklerinin mikroskopta incelenişini, inceleme ortamını ve materyali (sistematik adı ile) yakından tanıyabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Bitkilerin yapısı, çeşitliliği ve üremesi konularını öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Kalıtımın moleküler temelini, DNA nın yapısını, replikasyonunu ve protein sentezini açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 |
PÇ- |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hücre biyolojisi. Mikroskobun tarihsel gelişimi ve çalışma prensipleri. Sitoplazmanın kimyasal ve fiziksel özellikleri. Hücrede organeller, bitki hücresine özgü organeller ve ergastik maddeler. Metabolizma. Algler, Mantarlar ve Likenler. Çekirdek, içerdiği organel ve moleküller, genom, kromozom ve DNA kavramları, hücre devri, genetik kod mekanizması. Hücre bölünmesi, mitoz ve mayoz. Hücre çeperi. Doku, tanımı ve morfolojik gelişmesi. Bölünen ve sürekli dokular. Dokuların yapısal özellikleri. Yüksek organizasyonlu bitkilerdeki dokuların görevleri, özelleşmiş hücre yapıları. Organlar, tanımı ve gelişmeleri. Kök, yaprak ve çiçek. Kısımları, özellikleri ve görevleri. Bitki Çeşitliliği ve Çevre. Bitkiler ve sürdürülebilirlik. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitki biyolojisine giriş | uzaktan eğitim |
2 | Bitkiler ve İnsanlar, Bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması | uzaktan eğitim |
3 | Moleküller, hücreler ve mikroplar | uzaktan eğitim |
4 | Yaşamın kökeni ve bilimsel metod, prokaryotlar, basit yapılı canlılar | uzaktan eğitim |
5 | Ökaryot hücreler | uzaktan eğitim |
6 | Metabolizma: Fotosentez ve solunum | uzaktan eğitim |
7 | Algler, mantarlar, likenler | uzaktan eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nükleik asitler, hücre bölünmeleri | uzaktan eğitim |
10 | Bitkilerin yapısı, çeşitliliği, üremesi | uzaktan eğitim |
11 | Gövde, kök,yaprak, üreme ve yaşam döngüleri | uzaktan eğitim |
12 | Genetik ve kalıtımın kuralları, Genetik mühendisliği, Biyolojik evrim | uzaktan eğitim |
13 | Bitki çeşitliliği, karayosunlar, eğreltiler, kapalı tohumlular, açık tohumlular | uzaktan eğitim |
14 | Kapalı tohumluların Çeşitliliği ve üremesi, Çiçekli bitkilerin ve hayvanların birlikte evrimleşmesi | uzaktan eğitim |
15 | Bitki çeşitliliği ve çevre | uzaktan eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bitki Biyolojisi Yazarlar: Lina E. Graham, James M. Graham, Lee W. Wilcox, Çeviri Editörü: Kani IŞIK | |
2 | Biyoloji CAMPBELL, Yazar: CAMPBELL- REECE | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bitki Biyolojisi Yazarlar: Lina E. Graham, James M. Graham, Lee W. Wilcox, Çeviri Editörü: Kani IŞIK Biyoloji CAMPBELL, Yazar: CAMPBELL- REECE |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 3 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 4 | 6 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 296 |