|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimya ile ilgili temel kavramların verilmesi, öğrencinin kimya alt yapısının oluşturulması bu dersin amacını oluşturur. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimya ilgili genel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir çözelti hazırlayabilir. |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kimyasal reaksiyonları yazabilir. |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kimyasal bileşikleri adlandırabilir. |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Madde, elementler, bileşikler, karışımlar, bileşiklerin adlandırılması, ölçmeler ve mol kavramı, kimyasal reaksiyonlar, reaksiyon stokiometrisi, kimyasal bağlar, gazlar, çözeltiler, kimyasal denge, asit ve bazlar, pH hesabı, titrasyon, tampon çözeltiler, çözünürlük, kimyasal kinetik konuları bu dersin içeriğini oluşturur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Madde, element, bileşik ve karışım kavramlarının açıklanması | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
2 | Ölçmelerde belirsizlik, doğruluk ve kesinlik, atom kuramı | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
3 | Mol kavramı ve birim çevirme | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
4 | Periyodik tablonun genel özellikleri, bileşik adlandırma | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
5 | Kimyasal reaksiyonlar ve eşitlikler | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
6 | Çözeltiler ve çözeltideki tepkimeler | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
7 | Redoks tepkimeleri | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gazlar | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
10 | Asit ve Bazlar, pH hesabı | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
11 | Titrasyon | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
12 | Tampon çözeltiler | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
13 | Kimyasal denge | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
14 | Çözünürlük | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
15 | Kimyasal kinetik | Anlatma yöntemi, soru cevap, problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Petrucci,R.H., Herring, F.G., Madura, J.D., Bissonnette, C., (10. Baskıdan Çeviri Uyar, T., Aksoy, S., İnam, R.), Palme Yayıncılık, Ankara, 2015 | |
2 | 2, Chang, R., Goldsby, K. A., (11. Baskıdan Çeviri, İnam, R., Aksoy, S.) 10. Baskıdan Çeviri Uyar, T., Aksoy, S., İnam, R.), Palme Yayıncılık, Ankara, 2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |