|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genel sistematik kuralları kavratmak ve Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, boşaltım, dolaşım, sindirim vb biyolojik özellikleri hakkında bilgi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, dolaşım, boşaltım, sindirim, iskelet, kas, hareket gibi anatomik özelliklerini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu şubelerdeki canlıların ekonomik önemini ve yok olma sebeplerini öğrenir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, dolaşım, boşaltım, sindirim, iskelet, kas, hareket gibi anatomik özelliklerini karşılaştırır. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel sistematik kuralları, Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, boşaltım, dolaşım, sindirim vb biyolojik özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayvan sistematiği ve sistematiğin kuralları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
2 | Omurgasız hayvanlar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
3 | Protozoa kültürünün hazırlanması ve incelenmesi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme,mikroskobik inceleme, şekil çizme |
4 | Regnum: Protista | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
5 | Phylum: Porifera | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
6 | Phylum: Cnideria | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
7 | Phylum: Platyhelminthes | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Phylum: Nematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
10 | Phylum: Annelida | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
11 | Phylum: Mollusca | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
12 | Phylum: Arthropoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
13 | Phylum: Arthropoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
14 | Phylum: Echinodermata | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
15 | Genel tekrar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Salman, S. (2004). Omurgasız hayvanlar. Ankara. Palme Yayıncılık | |
2 | Barnes, R.D. (1993). Invertebrate Zoology. Saunders College, Philadelphia. | |
3 | Demirsoy, A. (1993) .Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt I, II., Hacettepe Üniversitesi Yay, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Görsel levha ve cihazlar, Asetat ve slaytlar, Video kaseti, CD, Salman, S. (2004). Omurgasız hayvanlar. Ankara. Palme Yayıncılık Barnes, R.D. (1993). Invertebrate Zoology. Saunders College, Philadelphia. Demirsoy, A. (1993) .Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar-Böcekler Dışında), Cilt II. Kısım I, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Demirsoy, A. (1995). Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar-Böcekler), Cilt II. Kısım II, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |