|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genel sistematik kuralları kavratmak ve Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, boşaltım, dolaşım, sindirim vb biyolojik özellikleri hakkında bilgi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türlerin isimlendirilmesinde uyulacak kuralları öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, dolaşım, boşaltım, sindirim, iskelet, kas, hareket gibi anatomik özelliklerini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Omurgasız hayvan şubelerinin sistematik özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hayvan sistematiği ve sistematiğin kuralları Omurgasız hayvanlar Protozoa kültürünün hazırlanması ve incelenmesi Regnum: Protista Phylum: Porifera Phylum: Cnideria Phylum: Platyhelminthes Phylum: Nematoda Phylum: Annelida Phylum: Mollusca Phylum: Arthropoda Phylum: Arthropoda Phylum: Echinodermata | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayvan sistematiği ve sistematiğin kuralları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
2 | Omurgasız hayvanlar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
3 | Protozoa kültürünün hazırlanması ve incelenmesi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
4 | Regnum: Protista | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
5 | Phylum: Porifera | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
6 | Phylum: Cnideria | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
7 | Phylum: Platyhelminthes | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Phylum: Nematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
10 | Phylum: Annelida | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
11 | Phylum: Mollusca | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
12 | Phylum: Arthropoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
13 | Phylum: Arthropoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
14 | Phylum: Echinodermata | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
15 | Genel tekrar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Omurgasız hayvanlar Biyolojisi I Lab. Kılavuzu,1997, Tüzün A, Karakaş M, Ankara Ünv. Fen Fak, Yay, | |
2 | Salman, S. (2004). Omurgasız hayvanlar. Ankara. Palme Yayıncılık | |
3 | Hayvan Biyolojisi I ( Omurgasızlar), 2003, Bayram A, Danışman, T. KKÜ Fen Ed. fak. Biyoloji Böl. Ders Notları Serisi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Salman, S. (2004). Omurgasız hayvanlar. Ankara. Palme Yayıncılık Barnes, R.D. (1993). Invertebrate Zoology. Saunders College, Philadelphia. Demirsoy, A. (1993) .Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar-Böcekler Dışında), Cilt II. Kısım I, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
3 | 3 | 9 | |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |