|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HANİFE ÖZBAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Suyun bazı özellikleri, içsuların sınıflandırılması, göller, göl suyunun fiziksel ve kimyasal özellikleri, göllerin ekolojik ve limnolojik olarak sınıflandırılması, akarsular, akarsuların fiziksel ve kimyasal özellikleri, tatlısu canlılarının sınıflandırılması, su ortamında besin zinciri, su kirliliği ve canlılara etkilerinin kavratılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş, hidrobiyoloji ile ilgili bazı kavramlar ve terimler, su ortamı ve özellikleri. İç suların sınıflandırılması ve göller Göl suyunun fiziksel özellikleri Göl suyunun fiziksel özelliklerinin sucul canlılar üzerine etkisi. Göl suyunun kimyasal özellikleri. Göl suyunun kimyasal özelliklerinin sucul canlılar üzerine etkisi. Göllerin ekolojik ve limnolojik olarak sınıflandırılması Arasınav Göllerde ötrofikasyon olayı ve ötrofikasyonun neden olduğu problemler. Akarsular ve çeşitli akarsu tipleri. Akarsularda zonasyon. Akarsuların fiziko-kimyasal özellikleri. Su canlılarının sınıflandırılması ve bölgelere göre yayılışları. Su ortamında organik madde dolaşımı ve besin zinciri Canlıların sucul yaşama uyumu, suların kirlenmesi ve kirliliğin sucul canlılara etkisi. Dönem Sonu Sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, hidrobiyoloji ile ilgili bazı kavramlar ve terimler, su ortamı ve özellikleri. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
2 | İç suların sınıflandırılması ve göller | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
3 | Göl suyunun fiziksel özellikleri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
4 | Göl suyunun fiziksel özelliklerinin sucul canlılar üzerine etkisi. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
5 | Göl suyunun kimyasal özellikleri. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
6 | Göl suyunun kimyasal özelliklerinin sucul canlılar üzerine etkisi. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
7 | Göllerin ekolojik ve limnolojik olarak sınıflandırılması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Göllerde ötrofikasyon olayı ve ötrofikasyonun neden olduğu problemler. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
10 | Akarsular ve çeşitli akarsu tipleri. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
11 | Akarsularda zonasyon. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
12 | Akarsuların fiziko-kimyasal özellikleri. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
13 | Su canlılarının sınıflandırılması ve bölgelere göre yayılışları. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
14 | Su ortamında organik madde dolaşımı ve besin zinciri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
15 | Canlıların sucul yaşama uyumu, suların kirlenmesi ve kirliliğin sucul canlılara etkisi. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanyolaç, J. (2009). Limnoloji. | |
2 | Kocataş, A. (1993). Oseanoloji. Deniz Bilimlerine Giriş | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tanyolaç, J. (2009). Limnoloji. Kocataş, A. (1993). Oseanoloji. Deniz Bilimlerine Giriş |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |