Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 321 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 321 Adı: HİDROBİYOLOJİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HANİFE ÖZBAY,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Suyun bazı özellikleri, içsuların sınıflandırılması, göller, göl suyunun fiziksel ve kimyasal özellikleri, göllerin ekolojik ve limnolojik olarak sınıflandırılması, akarsular, akarsuların fiziksel ve kimyasal özellikleri, tatlısu canlılarının sınıflandırılması, su ortamında besin zinciri, su kirliliği ve canlılara etkilerinin kavratılması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir
PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Giriş, hidrobiyoloji ile ilgili bazı kavramlar ve terimler, su ortamı ve özellikleri. İç suların sınıflandırılması ve göller Göl suyunun fiziksel özellikleri Göl suyunun fiziksel özelliklerinin sucul canlılar üzerine etkisi. Göl suyunun kimyasal özellikleri. Göl suyunun kimyasal özelliklerinin sucul canlılar üzerine etkisi. Göllerin ekolojik ve limnolojik olarak sınıflandırılması Arasınav Göllerde ötrofikasyon olayı ve ötrofikasyonun neden olduğu problemler. Akarsular ve çeşitli akarsu tipleri. Akarsularda zonasyon. Akarsuların fiziko-kimyasal özellikleri. Su canlılarının sınıflandırılması ve bölgelere göre yayılışları. Su ortamında organik madde dolaşımı ve besin zinciri Canlıların sucul yaşama uyumu, suların kirlenmesi ve kirliliğin sucul canlılara etkisi. Dönem Sonu Sınavı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, hidrobiyoloji ile ilgili bazı kavramlar ve terimler, su ortamı ve özellikleri. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
2 İç suların sınıflandırılması ve göller sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
3 Göl suyunun fiziksel özellikleri sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
4 Göl suyunun fiziksel özelliklerinin sucul canlılar üzerine etkisi. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
5 Göl suyunun kimyasal özellikleri. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
6 Göl suyunun kimyasal özelliklerinin sucul canlılar üzerine etkisi. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
7 Göllerin ekolojik ve limnolojik olarak sınıflandırılması sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
8 Ara Sınav
9 Göllerde ötrofikasyon olayı ve ötrofikasyonun neden olduğu problemler. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
10 Akarsular ve çeşitli akarsu tipleri. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
11 Akarsularda zonasyon. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
12 Akarsuların fiziko-kimyasal özellikleri. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
13 Su canlılarının sınıflandırılması ve bölgelere göre yayılışları. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
14 Su ortamında organik madde dolaşımı ve besin zinciri sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
15 Canlıların sucul yaşama uyumu, suların kirlenmesi ve kirliliğin sucul canlılara etkisi. sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanyolaç, J. (2009). Limnoloji.
2 Kocataş, A. (1993). Oseanoloji. Deniz Bilimlerine Giriş
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tanyolaç, J. (2009). Limnoloji. Kocataş, A. (1993). Oseanoloji. Deniz Bilimlerine Giriş

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 7 7
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 7 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 86