|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere çağdaş çevre sorunlarının çeşitlerini, boyutlarını ve etkilerini kavramlarıyla birlikte anlama kabiliyetini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güncel çevre sorunlarının verdiği etkiler hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Çevreye tehdit olacak unsurların çevreye zarar vermemesi için gerekli tedbirlerin alınması gerekliliğini kavrayabilir |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tüketim maddelerinin geri dönüştürülebilecek şekilde kullanılması gerekliliğini öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Ekotoksikoloji konusunda bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kirlenme türleri, Türkiye’deki mevcut ve potansiyel çevre sorunları, çağdaş çevre yaklaşımları ve çevre stratejileri, çevre sorununun uluslararası boyutları, Türkiye için çevre politikaları, kurumsal ve yapı ile ilgili düzenlemeler, Türkiye’de çevre sorunları konusunda resmi kurumların üstleneceği roller, kentleşme ve çevre sorunu, metropollerde çevre sorunları, kısa dönemde alınacak önlemler, uzun dönemde alınacak önlemler, çevre yasaları yönetmelikler ve uygulamalar, temel çevre sorunlarının çözümüne ilişkin öneriler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nükleer Silahlar ve Nükleer Santral Patlamaları | Anlatım |
2 | Biriktirilmiş Suların Taşkınlara Yol Açması | Anlatım |
3 | Aşırı Nüfus Artışı | Anlatım |
4 | Plansız Sanayileşme | Anlatım |
5 | Doğal Kaynakların Bilinçsiz Kullanılması | Anlatım |
6 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması | Anlatım |
7 | Canlı türlerinin ve nesillerinin devamının sağlanması | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürdürülebilir kalkınma yapılması | Anlatım |
10 | Türkiye Erozyonla Mücadele | Anlatım |
11 | Kalitesiz fosil yakıtların (kömür, petrol, doğal gaz) kullanılması | Anlatım |
12 | Hava kirliliği | Anlatım |
13 | Su kirliliği | Anlatım |
14 | Radyasyon | Anlatım |
15 | Bitkisel arıtım | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkiye’nin Çevre Sorunları, 1995. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaası, Ankara | |
2 | Görmez, K. 2007, Çevre Sorunları, Nobel Yayınları, Ankara | |
3 | Erdoğan, D., Ejder, N. 1997, Çevre Sorunları, Ankara, Doruk Yayımcılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türkiye’nin Çevre Sorunları, 1995. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaası, Ankara Görmez, K. 2007, Çevre Sorunları, Nobel Yayınları, Ankara. Erdoğan, D., Ejder, N. 1997, Çevre Sorunları, Ankara, Doruk Yayımcılık. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |