Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 417 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 417 Adı: GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere çağdaş çevre sorunlarının çeşitlerini, boyutlarını ve etkilerini kavramlarıyla birlikte anlama kabiliyetini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Güncel çevre sorunlarının verdiği etkiler hakkında bilgi sahibi olabilir PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir
PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Çevreye tehdit olacak unsurların çevreye zarar vermemesi için gerekli tedbirlerin alınması gerekliliğini kavrayabilir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir
PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Tüketim maddelerinin geri dönüştürülebilecek şekilde kullanılması gerekliliğini öğrenebilir PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir
PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Ekotoksikoloji konusunda bilgi sahibi olabilir PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kirlenme türleri, Türkiye’deki mevcut ve potansiyel çevre sorunları, çağdaş çevre yaklaşımları ve çevre stratejileri, çevre sorununun uluslararası boyutları, Türkiye için çevre politikaları, kurumsal ve yapı ile ilgili düzenlemeler, Türkiye’de çevre sorunları konusunda resmi kurumların üstleneceği roller, kentleşme ve çevre sorunu, metropollerde çevre sorunları, kısa dönemde alınacak önlemler, uzun dönemde alınacak önlemler, çevre yasaları yönetmelikler ve uygulamalar, temel çevre sorunlarının çözümüne ilişkin öneriler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nükleer Silahlar ve Nükleer Santral Patlamaları Anlatım
2 Biriktirilmiş Suların Taşkınlara Yol Açması Anlatım
3 Aşırı Nüfus Artışı Anlatım
4 Plansız Sanayileşme Anlatım
5 Doğal Kaynakların Bilinçsiz Kullanılması Anlatım
6 Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması Anlatım
7 Canlı türlerinin ve nesillerinin devamının sağlanması Anlatım
8 Ara Sınav
9 Sürdürülebilir kalkınma yapılması Anlatım
10 Türkiye Erozyonla Mücadele Anlatım
11 Kalitesiz fosil yakıtların (kömür, petrol, doğal gaz) kullanılması Anlatım
12 Hava kirliliği Anlatım
13 Su kirliliği Anlatım
14 Radyasyon Anlatım
15 Bitkisel arıtım Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türkiye’nin Çevre Sorunları, 1995. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaası, Ankara
2 Görmez, K. 2007, Çevre Sorunları, Nobel Yayınları, Ankara
3 Erdoğan, D., Ejder, N. 1997, Çevre Sorunları, Ankara, Doruk Yayımcılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Türkiye’nin Çevre Sorunları, 1995. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaası, Ankara Görmez, K. 2007, Çevre Sorunları, Nobel Yayınları, Ankara. Erdoğan, D., Ejder, N. 1997, Çevre Sorunları, Ankara, Doruk Yayımcılık.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 25
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 5 2 5
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 2 5
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 2 3 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 4 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 2 3 6
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 89