|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye faunası ve zoocoğrafik dağılımları hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye faunasını oluşturan hayvanlara örnekler verebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye faunasının zoocoğrafik dağılımını açıklayabilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye faunası türlerinin IUCN tehlike kategorilerini tanımlayabilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye faunası tür listesi, zoocoğrafik dağılımları, ekonomik öneme sahip türler, endemik türler, nesli tehdit altındaki türler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anadoludaki Zoolojik Çeşitliliğin nedenleri. | Konu anlatımı, soru cevap |
2 | Biyolojik Tür Kavramları, İzolasyon mekanizmaları. | Konu anlatımı, soru cevap |
3 | Omurgalı ve Omurgasız Canlıların Genel Özellikleri | Konu anlatımı, soru cevap |
4 | Türkiye’deki Porifera,Cnidaria ve Cthenofora türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
5 | Türkiye’deki Mollusca ve Annelida türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
6 | Türkiye’deki Cheliserata, Myriopoda faunası | Konu anlatımı, soru cevap |
7 | Türkiye’deki Echinodermata, Crustacea ve Insecta türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’deki Chondrichthyes türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
10 | Türkiye’deki Osteichthyes türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
11 | Türkiye’deki Amphibia türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
12 | Türkiye’deki Reptilia türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
13 | Türkiye’deki Aves türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
14 | Türkiye’deki Mammalia türleri | Konu anlatımı, soru cevap |
15 | Genel değerlendirme | Konu anlatımı, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirsoy, A. (2002). Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası | |
2 | Demirsoy A., Sürüngenler: Türkiye Omurgalıları (2000) | |
3 | Demirsoy A., Memeliler: Türkiye Omurgalıları (2000) | |
4 | Demirsoy A., Amfibiler: Türkiye Omurgalıları (2000) | |
5 | Demirsoy A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgasızlar / İnvertebrata (Böcekler Dışında) Cilt - 2 / Kısım 1 (2005) | |
6 | Demirsoy A., Yaşamın Temel Kuralları "Omurgasızlar / Böcekler " Cilt - 2 / Kısım 2 (2000) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |