Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 322 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 322 Adı: TÜRKİYE FAUNASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye faunası ve zoocoğrafik dağılımları hakkında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye faunasını oluşturan hayvanlara örnekler verebilir PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye faunasının zoocoğrafik dağılımını açıklayabilir PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye faunası türlerinin IUCN tehlike kategorilerini tanımlayabilir PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye faunası tür listesi, zoocoğrafik dağılımları, ekonomik öneme sahip türler, endemik türler, nesli tehdit altındaki türler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anadoludaki Zoolojik Çeşitliliğin nedenleri. Konu anlatımı, soru cevap
2 Biyolojik Tür Kavramları, İzolasyon mekanizmaları. Konu anlatımı, soru cevap
3 Omurgalı ve Omurgasız Canlıların Genel Özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
4 Türkiye’deki Porifera,Cnidaria ve Cthenofora türleri Konu anlatımı, soru cevap
5 Türkiye’deki Mollusca ve Annelida türleri Konu anlatımı, soru cevap
6 Türkiye’deki Cheliserata, Myriopoda faunası Konu anlatımı, soru cevap
7 Türkiye’deki Echinodermata, Crustacea ve Insecta türleri Konu anlatımı, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Türkiye’deki Chondrichthyes türleri Konu anlatımı, soru cevap
10 Türkiye’deki Osteichthyes türleri Konu anlatımı, soru cevap
11 Türkiye’deki Amphibia türleri Konu anlatımı, soru cevap
12 Türkiye’deki Reptilia türleri Konu anlatımı, soru cevap
13 Türkiye’deki Aves türleri Konu anlatımı, soru cevap
14 Türkiye’deki Mammalia türleri Konu anlatımı, soru cevap
15 Genel değerlendirme Konu anlatımı, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirsoy, A. (2002). Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası
2 Demirsoy A., Sürüngenler: Türkiye Omurgalıları (2000)
3 Demirsoy A., Memeliler: Türkiye Omurgalıları (2000)
4 Demirsoy A., Amfibiler: Türkiye Omurgalıları (2000)
5 Demirsoy A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgasızlar / İnvertebrata (Böcekler Dışında) Cilt - 2 / Kısım 1 (2005)
6 Demirsoy A., Yaşamın Temel Kuralları "Omurgasızlar / Böcekler " Cilt - 2 / Kısım 2 (2000)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90