|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisans öğrencilerine farklı hayvan gruplarının embriyolojisi hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci embriyolojinin temel bilgileri hakkında fikir sahibi olur. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gametogenez, fertilizasyon, erken embriyolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı organ, doku ve hücrelerdeki gelişimi analiz eder |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hayvan Embriyolojisinin tarihçesi, Embriyoloji tipleri Oogenez, Spermatogenez Sperm ve yumurta morfolojisi, Yumurta tipleri, Yumurta zarı tipleri, Segmentasyon ve tipleri, Gastrulasyon ve tipleri Neurolasyon | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayvan Embriyolojisinin tarihçesi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
2 | Embriyoloji tipleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
3 | Oogenez, Spermatogenez | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
4 | Sperm ve yumurta morfolojisi, Yumurta tipleri, Yumurta zarı tipleri, | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
5 | Segmentasyon ve tipleri, | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
6 | Gastrulasyon ve tipleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
7 | Neurolasyon | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Morfogenez, | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
10 | Determinasyon, | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
11 | İndüksiyon ve organizatör bölgeler, | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
12 | Fertilizasyon, | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
13 | Mezoderm ve Sölom oluşumu | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
14 | Çeşitli hayvan guruplarında embriyonik gelişmeler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
15 | Çeşitli hayvan guruplarında ontogenik gelişmeler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ünal, Güler, Hayvan Embriyolojisi, Nobel yay., 2. baskı, 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ünal, Güler, Hayvan Embriyolojisi, Nobel yay., 2. baskı, 2010 Tabakoğlu-Oğuz, Ayşe. Hayvan Embriyolojisi.-- 2. bs.-- İstanbul: İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi, 2001. Moore, K. L., Persaud. T.V.N.. 2002. (Çeviri ed. Yıldırım, M., Okar, İ., Dalçık, H.) Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd şti. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |