|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Populasyonlarda genetiksel (alel veya gen) değişimine neden olan, temel evrimsel mekanizmaları tanımak; biyolojik çeşitliliğin bu mekanizmalara karşı nasıl tepki gösterdiğini veya gösteremediğini kavramak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Evrimsel düşünce fikirlerini anlayabilme ve yorumlayabilir Evrim ve ilgili bilim dalları arasında ilişkileri kurabilir Evrim konuları ile ilgili hipotez kurma ve bu hipotezi çözme için yorumlama becerisi kazanabilir Tür ve türleşme olgusunun nasıl ortaya çıktığını kavrayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Evrim kavramı nedir? Öğrencilerin Evrimle ilgili şu ana kadar düşünceleri nelerdir? Evrim hakkında yanlış anlaşılmalar Evrimsel düşünce tarihi Dünyanın tarihsel oluşumu ve yaşamın kısa hikayesi Gen havuzu, Mikro ve Makro evrim Evrimin Kanıtları Evrimin Mekanizmaları: Mutasyonlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Evrim kavramı nedir? Öğrencilerin Evrimle ilgili şu ana kadar düşünceleri nelerdir? | |
2 | Evrim hakkında yanlış anlaşılmalar | |
3 | Evrimsel düşünce tarihi | |
4 | Dünyanın tarihsel oluşumu ve yaşamın kısa hikayesi | |
5 | Gen havuzu, Mikro ve Makro evrim | |
6 | Evrimin Kanıtları | |
7 | Evrimin Mekanizmaları: Mutasyonlar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Evrimin Mekanizmaları: Doğal seçilim I | |
10 | Evrimin Mekanizmaları: Doğal seçilim II | |
11 | Populasyon Genetiği I | |
12 | Populasyon Genetiği II | |
13 | Evrimsel Göç ve Genetik Sürüklenme | |
14 | Tür ve türleşme | |
15 | Türleşme Mekanizmaları | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |