|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZELİHA LEBLEBİCİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Su kirliliğine sebep olan kirletici kaynaklar ve kirlelenen suların arıtılma yöntemleri hakkında bilgilendirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlgili alanda temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İlgili alanlarda deneysel çalışmalar yapabilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | 3. Analitik yöntemlerle problemleri çözebilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | İlgili alanlarda pekçok bilgiyi uygulayabilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Su kirliliğinin tanımı ve kirlilik kaynaklarının sınıflandırılması, Termal Kirlilik 2 Organik madde kirliliği ve süspanse madde kirliliği vce sucul canlılara etkisi 3 Petrol ve yağ kirlenmesinin kaynakları ve ekosistem üzerine etkileri 4 Tarımsal ilaçlar (Pestisid) ve gübre kirliliği 5 Deterjan kirliliği ve etkileri 6 Nütrient (Besleyici element) kirliliği, Ötrafikasyona neden olan etkenler ve yarattığı problemler-I 7 Nütrient (Besleyici element) kirliliği, Ötrafikasyona neden olan etmenler ve yarattığı problemler-II 8 Arasınav 9 Ağır metal kirliliği ve etkileri 10 Ağır metal kirliliği ve etkileri 11 Deniz Kirliliği; Marmara, Karadeniz, Akdeniz ve Ege Denizi’ni kirleten kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi 12 Ülkemizdeki belli başlı göl ve akarsuların kirlenmesi, kirletilen kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi 13 Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden; fiziksel ve kimyasal arıtma yöntemleri 14 Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden biyolojik arıtma yöntemleri 15 Kapalı devre üretim yapan balık çiftliklerinde suların arıtılması, Balık çiftliklerinde arıtmaya yönelik görsel sunum ve çiftliklere inceleme gezisi 16 Dönem Sonu Sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Su kirliliğinin tanımı ve kirlilik kaynaklarının sınıflandırılması, Termal Kirlilik | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
2 | Organik madde kirliliği ve süspanse madde kirliliği vce sucul canlılara etkisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
3 | Petrol ve yağ kirlenmesinin kaynakları ve ekosistem üzerine etkileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
4 | Tarımsal ilaçlar (Pestisid) ve gübre kirliliği | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
5 | Deterjan kirliliği ve etkileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
6 | Nütrient (Besleyici element) kirliliği, Ötrafikasyona neden olan etkenler ve yarattığı problemler-I | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
7 | Nütrient (Besleyici element) kirliliği, Ötrafikasyona neden olan etmenler ve yarattığı problemler-II | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ağır metal kirliliği ve etkileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
10 | Ağır metal kirliliği ve etkileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
11 | Deniz Kirliliği; Marmara, Karadeniz, Akdeniz ve Ege Denizi’ni kirleten kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
12 | Ülkemizdeki belli başlı göl ve akarsuların kirlenmesi, kirletilen kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
13 | Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden; fiziksel ve kimyasal arıtma yöntemleri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
14 | Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden biyolojik arıtma yöntemleri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
15 | Kapalı devre üretim yapan balık çiftliklerinde suların arıtılması, Balık çiftliklerinde arıtmaya yönelik görsel sunum ve çiftliklere inceleme gezisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Egemen, Ö., Çevre ve su kirliliği, Ege Üniv. Su Ür. Fak. Yay.İzmir,2000, 120 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Egemen, Ö., Çevre ve su kirliliği, Ege Üniv. Su Ür. Fak. Yay.İzmir,2000, 120 s. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |