Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 408 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 408 Adı: BİYOÇEŞİTLİLİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYSEL KEKİLLİOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Biyolojik çeşitliliğin ve biyolojik zenginliklerin önemi ve korunması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Biyolojik çeşitliliğin önemini bilir. PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Biyolojik çeşitliliğin ekonomik zenginlik olduğunu tartışır. PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Biyolojik çeşitliliğin korunması için çözümler geliştirebilir. PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Biyolojik çeşitlilik, biyolojik kaynaklar, kaybolan türler ve sorunları, doğal kaynakların korunma sorunu ve koruma stratejileri, biyolojik zenginliklerin ekonomik değeri, bitki genetik kaynakları, genetik zenginliklerin korunmasındaki temel ilkeler, genetik çeşitlilik
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Biyolojik çeşitlilik anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
2 Biyolojik kaynaklar anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
3 Kaybolan türler ve sorunları anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
4 Doğal kaynakların korunma sorunu ve koruma stratejileri anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
5 Biyolojik zenginliklerin ekonomik değeri anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
6 Bitki genetik kaynakları anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
7 Genetik zenginliklerin korunmasındaki temel ilkeler anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
8 Ara Sınav
9 Genetik çeşitlilik anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
10 Gen merkezleri ve gen kaynakları anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
11 Tür ve habitat korunmasındaki temel ilkeler anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
12 Biyolojik çeşitliliğin korunması için eylem projesi hazırlanması anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
13 Dönem ödevlerinin sunumu anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
14 Dönem ödevlerinin sunumu anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
15 Dönem ödevlerinin sunumu anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dokuzoğuz, M., Ekim, T., Demirsoy, A., ve ark.. 2005. Türkiye' nin Biyolojik Zenginlikleri, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Dokuzoğuz, M., Ekim, T., Demirsoy, A., ve ark.. 2005. Türkiye' nin Biyolojik Zenginlikleri, Ankara

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 9 27
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90