Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 416 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 416 Adı: BALIKÇILIK BİYOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Balıkçılık biyolojisi, avlanan türlerin populasyon dinamiği, sürdürülebilir avcılık için balıkçılık yönetimi hakkında bilgi verilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ticari balıkçılığın balık populasyonları üzerine etkilerini açıklayabilir PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sürdürülebilir balıkçılık için balıkçılık yönetimini açıklayabilir PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Balıkların sınıflandırılmasını açıklayabilir PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Populasyon dinamiği, populasyonda dengeyi etkileyen faktörler, avcılık yöntemleri, avlanan stoklarda dengeyi etkileyen faktörler, stoktan yararlanma düzeyi, sürdürülebilir avcılık için alınması gerekli önlemler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Balıkların sınıflandırılması ve Evrimi Konu anlatımı, soru cevap
2 Balıklarda vücut biçimleri ve bölgeleri Konu anlatımı, soru cevap
3 Balıklarda deri ve deriyle ilgili oluşumlar Konu anlatımı, soru cevap
4 İskelet sistemi Konu anlatımı, soru cevap
5 Kas sistemi Konu anlatımı, soru cevap
6 Balıklarda hareket ve göçler, balıklarda yaşam ortamları Konu anlatımı, soru cevap
7 Sindirim sistemi ve beslenme Konu anlatımı, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Dolaşım sistemi Konu anlatımı, soru cevap
10 Solungaçlar ve solunum Konu anlatımı, soru cevap
11 Boşaltım sistemi ve Osmoregülasyon Konu anlatımı, soru cevap
12 Üreme sistemi Konu anlatımı, soru cevap
13 Sinir sistemi Konu anlatımı, soru cevap
14 Duyu organları ve duyusal algılama Konu anlatımı, soru cevap
15 Endokrin sistem ve ortam suyunun balıklar için önemli olan özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demir, N., 2006. İhtiyoloji. İst. Üniv. Fen Fak. Basımevi
2 Kuru, M. (2009) Omurgalı Hayvanlar
3 oyle, J.(2004) Fishes. An introduction to Ichthyology, CechCalifornia University, Prentice Hall.
4 Karataş M., Balık Biyolojisi Araştırma Yöntemleri Nobel Yay. Dağ. (2005)
5 E. Sarıhan, E. Çiçek, B. Toklu, “Balık Biyolojisine Giriş”, Nobel Kitabevi, (2007).
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 80