|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kuşların biyolojileri, dağılışı, göçleri hakkında bilgi verilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kuşların sınıflandırmasını açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuş göçlerinin sebeplerini, zamanını ve yollarını açıklayabilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kuş gözlemciliğini tanımlayabilir |
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kuşların biyolojileri, habitatları, göçleri, önemli kuş alanları, nesli tehdit altında olan kuşların korunması, kuşların habitatlarının iyileştirilmesi, kuş gözlemciliği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kuşların sistematik yerleri ve isimlendirilmeleri | Konu anlatımı, soru cevap |
2 | Kuşların Morfolojileri ve kökeni | Konu anlatımı, soru cevap |
3 | Kuşların yaşam alanları ve beslenmeleri | Konu anlatımı, soru cevap |
4 | Kuşların iskelet sistemi ve dolaşım sistemi | Konu anlatımı, soru cevap |
5 | Kuşların Sinir sistemi ve duyu organları | Konu anlatımı, soru cevap |
6 | Kuşların Sindirim sistemi | Konu anlatımı, soru cevap |
7 | Kuşların Ürogenital sistemleri | Konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuşlarda göç | Konu anlatımı, soru cevap |
10 | Podicipediformes, Gaviiformes, Sphenisciformes, Procellariiformes,Pelecaniformes,ordoları | Konu anlatımı, soru cevap |
11 | Ciconiiformes, Phoenicopteriformes, Anceriformes ordoları | Konu anlatımı, soru cevap |
12 | Falconiformes, Galliformes, Gruiformes, Charadriiformes ordoları | Konu anlatımı, soru cevap |
13 | Columbiformes, Cuculiformes,Strigiformes ordoları | Konu anlatımı, soru cevap |
14 | Caprimuguliformes,Apodiformes, Coraciiformes,Piciformes ordoları | Konu anlatımı, soru cevap |
15 | Passeriformes ordoları | Konu anlatımı, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirsoy A., Yaşamın Temel Kuralları "Omurgalılar / Amniyota (Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler)" Cilt -3 / Kısım 2, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |