Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
1) Öğrencinin mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırmak 2) Bağımsız çalıĢma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazandırmak 3) ĠletiĢim becerisini geliĢtirmek; takım içerisinde uyumlu çalıĢabilme becerisi kazandırmak 4) UlaĢılan kaynakların çalıĢmada nasıl kullanılabileceğine dair bilgi ve beceri kazandırılmas |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-14 Biyoloji alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
ÇalıĢma konularının öğrencilere dağıtılması
2 AraĢtırma yöntemlerinin genel tanıtımı ve araĢtırmanın planlanması
3 AraĢtırmalarda birincil ve ikincil kaynaklara ulaĢma
4 UlaĢılan kaynakların derlenmesi süreci, metin aktarma ve aktarma çeĢitleri
5 Projenin geliĢtirilmesi / anket düzenleme / örnek anketler / örnek projeler
6 ÇalıĢmanın içindekiler ve bölümlerin hazırlanması çalıĢma kılavuzu
7 Önsöz, özet, tablo, Ģekil ve grafiklerin hazırlanması ve gösterilmesi |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çalışma konularının öğrencilere dağıtılması |
|
2 |
Araştırma yöntemlerinin genel tanıtımı ve araştırmanın planlanması
|
|
3 |
Araştırmalarda birincil ve ikincil kaynaklara ulaşım |
|
4 |
Ulaşılan kaynakların derlenmesi süreci, metin aktarma ve aktarma çeşitler |
|
5 |
Projenin geliştirilmesi / anket düzenleme / örnek anketler / örnek projele |
|
6 |
Çalışmanın içindekiler ve bölümlerin hazırlanması |
|
7 |
7 Önsöz, özet, tablo, Şekil ve grafiklerin hazırlanması ve gösterilmesi örnek çalışma
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kaynakçanın düzenlenmesi |
|
10 |
Yazım kurallarına uyumun denetlenmesi, hatalarının giderilmesi |
|
11 |
Çalışmada elde edilen sonuçların değerlendirilmesi |
|
12 |
Bilimsel çalışmalarda etik |
|
13 |
Sunum Teknikleri / Çalışma sunumunun hazırlanması |
|
14 |
Sunum Teknikleri / Çalışma sunumunun hazırlanması |
|
15 |
Sunum Teknikleri / Çalışma sunumunun hazırlanması |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Madran, E. ve N. Özgönül, Kültürel ve Doğal değerlerin Korunması, TMMOB Mimarlar Odası yay., Ankara 2005. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Çeşitli kaynaklardan derlenmiş not:Madran, E. ve N. Özgönül, Kültürel ve Doğal değerlerin Korunması, TMMOB Mimarlar Odası yay., Ankara 2005. 2009. Conservation biology for all. Oxford University Press, NY, 344 s. (T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü web sayfası,) http://www.milliparklar.gov.tr/DKMP/HomePage.aspx?sflang=tr. Yalınkılıç, M. K., 2010. Türkiye'nin Korunan Alanları. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, http://cembit.dmi.gov.tr/FILES/doc/korunan-alanlar/turkiyenin_korunan_alanlari_en-US.pdf.
|