|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevresel kirletici unsurların doğal ekosistemler üzerindeki potansiyel etkileri, çevresel kirletici türleri, yapı ve özelliklerinin belirlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre toksikolojisi ve ekotoksikolojideki temel kavramları öğrenebilir |
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çevre kirleticilerinden korunma yolları ile ilgili bilgiye sahip olabilir. |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenciler çevrelerindeki ekotoksikolojik problemleri değerlendirebilir |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ekotoksikoloji konusunda bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin kapsamında, insan aktiviteleri başta olmak üzere çeşitli unsurların doğal ekosistemler üzerindeki potansiyel etkileri, çevresel kirletici türleri, yapı ve özellikleri, farklı organizasyon düzeylerindeki etkileri, toksinlerin analiz yöntemleri, canlılara giriş yolları, doğal bozunum süreçleri, canlılar üzerindeki histopatolojik etkileri ve çevre örneklerinin toplanması yer alır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre kirliliği ve etmenleri | Anlatım |
2 | Toksinler | Anlatım |
3 | Biyoakümülasyon | Anlatım |
4 | Metal toksisitesi | Anlatım |
5 | Biyoindikatörler | Anlatım |
6 | Pestisit toksisitesinin mekanizmaları | Anlatım |
7 | Detoksifikasyon ve direnç mekanizmaları | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevresel kirleticilerin fizyolojik etkileri | Anlatım |
10 | Antioksidan savunma ve oksidatif stres | Anlatım |
11 | Su ekotoksikolojisi | Anlatım |
12 | Kansorejen maddeler ve kanser | Anlatım |
13 | Doz-tepki ilişkileri | Anlatım |
14 | Kirleticilere karşı genetik adaptasyyonlar | Anlatım |
15 | İmmunotoksisite | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Vural, N., Toksikoloji, 2005 Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları No:73 | |
2 | Connell, D. W. Lam, P., Richardson, B., Wu R. 1999. Introduction to Ecotoxicology, Wiley-Blackwell, 184 pages | |
3 | Parlak, H., Arslan, Ö.Ç., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları,No:79 Bornova, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Parlak, H., Arslan, Ö.Ç., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları,No:79 Bornova, İzmir. Vural, N., Toksikoloji, 2005 Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları No:73 Connell, D. W. Lam, P., Richardson, B., Wu R. 1999. Introduction to Ecotoxicology, Wiley-Blackwell, 184 pages |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 6 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 4 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |