|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tatlı sularda yaygın olarak bulunan alg grupları ve karakteristik özelliklerini aktarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlgili alanda temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlgili alanda pratik çalışmalar yapabilir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Analitik metodlarla problemleri çözebilir |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İlgili alanda basit problemleri çözebilir |
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş; Malzemeler; Tanımlama; Yaşama ortamları; Sınıf teşhis anahtarları; Cyanobacteria; Rhodophyceae; Chrysophyceae; Xanthophyceae; Dinophyceae; Euglenophyceae; Cryptophyceae; Chloromononadophyceae; Phaeophyceae; Bacillariophyceae; Chlorophyceae; Charophyceae. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş; Terminoloji | Anlatım |
2 | Malzemeler; Tanımlama | Anlatım |
3 | Yaşama ortamları | Anlatım |
4 | Sınıf teşhis anahtarları | Anlatım |
5 | Cyanobacteria | Anlatım |
6 | Rhodophyceae | Anlatım |
7 | Chrysophyceae | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Xanthophyceae | Anlatım |
10 | Dinophyceae; Euglenophyceae | Anlatım |
11 | Cryptophyceae;Chloromononadophyceae | Anlatım |
12 | Phaeophyceae | Anlatım |
13 | Bacillariophyceae; Charophyceae | Anlatım |
14 | Chlorophyceae | Anlatım |
15 | Mazeret Sınavı | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1.Introduction to the freshwater algae (A. Pentocost, 1984, Richmont Publishing, Surrey, England) 2.Freshwater Algae-Their microscobic world explored (H. Carter-Lund, J. Lund, 1995, Biopress Ltd., Bristol, England). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı: 1.Introduction to the freshwater algae (A. Pentocost, 1984, Richmont Publishing, Surrey, England) 2.Freshwater Algae-Their microscobic world explored (H. Carter-Lund, J. Lund, 1995, Biopress Ltd., Bristol, England). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |