|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilere zararlılarla savaşta biolojik savaşın önemini ve bu savaşta yararlanılan yöntemleri öğreterek, bu alanda iş yaşamlarına hazırlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu ders zararlılarla mücadelede biyolojik mücadelenin önemi ve nasıl yapıldığının öğretilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Zararlılara Karşı Savaşın İlkeleri: Doğal denge, Ekonomik savaş seviyesi, Ekonomik zarar eşiği, Maliyet/potansiyel yarar oranı, Önceden tahmin ve uyarı; Zararlılara Karşı Savaş yöntemleri: Kültürel önlemler, Mekaniksel savaş, Fiziksel savaş, Kimyasal savaş, Karantina önlemleri, Biyoteknik yöntemler; Biyolojik Savaş: Biyolojik savaşın avantajları, Doğal düşmanlarda aranılan özellikler, Doğal düşmanların etkinliğini etkileyen faktörler, Zararlılara karşı biyolojik savaş yöntemleri, Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; Mikrobiyal savaş, Mikroorganizma toksinleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zararlılara Karşı Savaşın İlkeleri: Doğal denge, Ekonomik savaş seviyesi, Ekonomik zarar eşiği | |
2 | Maliyet/potansiyel yarar oranı, Önceden tahmin ve uyarı | |
3 | Zararlılara Karşı Şavaş yöntemleri: Kültürel önlemler,Mekaniksel savaş, Fiziksel savaş | |
4 | Kimyasal savaş, Karantina önlemleri, | |
5 | Biyoteknik yöntemler; Biyolojik Savaş: Biyolojik savaşın avantajları | |
6 | Doğal düşmanlarda aranılan özellikler, Doğal düşmanların etkinliğini etkileyen faktörler | |
7 | Zararlılara karşı biyolojik savaş yöntemleri, | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; | |
10 | Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; | |
11 | Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; | |
12 | Zararlılara karşı kullanılan canlı grupları; | |
13 | Mikrobiyal savaş, | |
14 | Mikroorganizma toksinleri. | |
15 | Mikroorganizma toksinleri. | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kılıç, A. Y. (2004), Biyolojik Mücadale ders notları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kılıç, A. Y. (2004), Biyolojik Mücadale ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |