|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALİL İBRAHİM OĞUZ (hioguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİL İBRAHİM OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre kirliliği ve kontrol yöntemleri hakkında öğrencilere bilgiler vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler çevre kirlenmesi ve şimdiki durumunu kavrayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, kirlilik kontrolü hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenciler, küresel çevre sorunlarına neden olan etkenler hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ekotoksikoloji konusunda bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kirleticilerin tanımı ve sınıflandırılması, Evrende su döngüsü, Su kirliliğinin temel terimleri, Sularda önemli kirleticiler ve canlılar üzerindeki etkileri, Su Kirliliği Kontrol Yönetmeliği, Hava kirliliği ve nedenleri, Hava kirletici maddeler ve canlılar üzerindeki etkileri, Toprak kirliliği, Tarımsal faaliyetlerin toprak kirliliği üzerine yarattığı etkiler, Katı atıklar ve yönetmelikler, Çöp depolama alanlarının su, hava ve toprak kirliliğine etkileri, Atıkların kaynağında azaltılması yöntemlerinden örnekler, Gürültü kirliliği ve kontrolü | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevresel kirleticilern tanımlanması | Anlatım |
2 | Bazı ekolojik kavramlar, Beslenme zinciri, Enerji akışı | Anlatım |
3 | Karbon, Azot ve su döngüleri | Anlatım |
4 | Küresel ısınma ve dünya çapında alınan önlemler | Anlatım |
5 | Fosfor döngüsü, Biyokimyasal çevrimler | Anlatım |
6 | Ozon tabakasının bozulması | Anlatım |
7 | Türkiye’nin çevre sorunları | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Su kirliliği kontrolü | Anlatım |
10 | Hava kirleticileri ve alınacak tedbirler | Anlatım |
11 | Toprak kirliliği | Anlatım |
12 | Katı atıklar ve kontrolü | Anlatım |
13 | Atık minimizasyon yöntemleri | Anlatım |
14 | Gürültü kirliliği | Anlatım |
15 | Su kirletici parametreler | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çınar, Ö., (2008), Çevre Kirliliği ve Kontrolü, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 9786053951285 | |
2 | Uslu, O., Türkman, A. (1984): Su Kirliliği ve Kontrolu, Başbakanlık Çevre Genel Müdürlüğü Yayın No.1, Ankara | |
3 | Uslu, 0. (1985): Çevre Sorunlarına Temel Ekolojik ve Ekonomik Yaklaşımları, Çevre ve Ekonomi, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayını, Önder Matbaa, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çınar, Ö., (2008), Çevre Kirliliği ve Kontrolü, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 9786053951285 Uslu, O., Türkman, A. (1984): Su Kirliliği ve Kontrolu, Başbakanlık Çevre Genel Müdürlüğü Yayın No.1, Ankara Uslu, 0. (1985): Çevre Sorunlarına Temel Ekolojik ve Ekonomik Yaklaşımları, Çevre ve Ekonomi, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayını, Önder Matbaa, Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 4 | 4 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 6 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |