Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BYL 513 - BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BYL 513 Adı: OMURGALI HAYVAN SİSTEMATİĞİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜBEYDE KUMBIÇAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bir hücrelilerden, omurgalı çok hücrelilere kadar temel hayvan guruplarının biyolojileri ve taşıdıkları özellikleri hakkında bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Omurgalı hayvanların evrimini açıklayabilir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Omurgalı hayvanların genel özelliklerini karşılaştırabilir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Omurgalı hayvanların zoocoğrafik dağılımı ve dağılıma etki eden faktörleri açıklayabilir. PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders kapsamında omugralı hayvanların sınıflandırılması yapılır. Omurgalı hayvanların evrimi incelenir. Her bir sistematik kategoriyi oluşturan omurgalı hayvanların biyolojik özellikleri ve zoocoğrafik dağılımları ele alınır. Her sistematik kategoriden önemli türlerin latince isimleri öğretilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi. Hayvanlar aleminin sınıflandırılmasında yararlanılan bazı temel karakterler. Kordalıların genel özellikleri, kökeni ve alt sistematik grupları Konu anlatımı, soru cevap
2 Protochordata’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması. Hemichordata ve Urochordata’nın genel özellikleri, gelişimi ve sınıflandırılması Konu anlatımı, soru cevap
3 Cephalochordata’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması, Amphioxus'un morfolojik özellikleri, hareket, iskelet yapısı, dolaşım, boşaltım, sinir sistemleri, eşey organları ve gelişimi. Konu anlatımı, soru cevap
4 Petromyzontes Takımının genel karakterleri, morfoloji, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir sistemler ve duyu organları, üreme ve sınıflandırılması Konu anlatımı, soru cevap
5 Chondrichthyes’in genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri. Konu anlatımı, soru cevap
6 Osteichthyes’in genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri. Konu anlatımı, soru cevap
7 Amphibia’nın genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri Konu anlatımı, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Reptilia’nın genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım sistemi, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri. Konu anlatımı, soru cevap
10 Reptilia’nın sınıflandırılması Konu anlatımı, soru cevap
11 Kuşların karakteristik özellikleri, sinıflandırmada kendinden önceki ve sonraki gruplara göre değerlendirilmesi Konu anlatımı, soru cevap
12 Kuşların genel morfolojik özellikleri, duyu organları, dolaşım, boşaltım, sindirim ve üreme sistemler Konu anlatımı, soru cevap
13 Memelilerin karakteristik özellikleri ve diğer sınıflara göre gelişmişliğinin değerlendirilmesi Konu anlatımı, soru cevap
14 Memelilerin duyu organları, dolaşım, boşaltım, sindirim ve üreme sistemleri Konu anlatımı, soru cevap
15 Memelilerin sınıflandırması Konu anlatımı, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kuru, M., 1996. Omurgalı Hayvanlar
2 Demirsoy A., Yaşamın Temel Kuralları "Omurgalılar / Amniyota (Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler)" Cilt -3 / Kısım 2, 2000.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 12 1 12
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 176