Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BYL 520 - BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BYL 520 Adı: UYGULAMALI ENTOMOLOJİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYSEL KEKİLLİOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Böceklerin toplanma tekniklerini ve müze materyali haline getirmeyi öğrenmek, arazide böcekleri tanımaya ve toplamaya yönelik özellikleri öğretmek, gruplara göre uygun örnek alan seçimi, örnekleme yöntemleri, veri kaydetme ve verilerin istatistiksel değerlendirilmesini öğretmek, böcek çeşitliliğinin hesaplanmasını öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Böcek toplamada kullanılan ekipmanları tanıyabilir . PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Böcekleri toplama ve örnekleme yöntemlerini öğrenir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Böcekleri müze materyali haline getirir PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bağımsız olarak arazi çalışmasını uygulayabilir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Böceklerde toplama teknikleri ve ekipmanlar Böceklerin preparasyon teknikleri Böceklerin saklanması ve korunması Böcek sistematiğinde kullanılan taksonomik karakterler, anahtar kullanımı ve teşhis Karasal arazi uygulama teknikleri: Örnek alan seçimi, örnekleme yöntemleri Sucul arazi uygulama teknikleri : Örnek alan seçimi, örnekleme yöntemleri Genel arazi uygulama teknikleri : Veri toplama ve kaydetme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Böceklerde toplama teknikleri ve ekipmanlar anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme.
2 Böceklerin preparasyon teknikleri anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme.
3 Böceklerin saklanması ve korunması anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme.
4 Böcek sistematiğinde kullanılan taksonomik karakterler, anahtar kullanımı ve teşhis anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme, preparasyon
5 Karasal arazi uygulama teknikleri: Örnek alan seçimi, örnekleme yöntemleri anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme.
6 Sucul arazi uygulama teknikleri : Örnek alan seçimi, örnekleme yöntemleri anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme.
7 Genel arazi uygulama teknikleri : Veri toplama ve kaydetme anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme.
8 Ara Sınav
9 Laboratuar uygulama teknikleri I: örneklerin preparasyonu 1 Preparasyon
10 Laboratuar uygulama teknikleri II: Örneklerin teşhisi Preparasyon
11 Verilerin bilgisayara kaydedilmesi Bilgisayar verileri
12 Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesi Bilgisayar verileri
13 Arazi uygulaması Arazi çaışması
14 Arazi uygulaması Arazi çaışması
15 Laboratuar uygulaması Laboratuar çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ALAOĞLU, Ö., 2001. Entomoloji. Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları 89 s.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ALAOĞLU, Ö., 2001. Entomoloji. Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları 89 s.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 13 13
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 8 40
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 11 55
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180