|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğal ve yapay çevrede ortaya çıkan çevre sorunlarının ve doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanım gerekliğinin nedenlerinin anlaşılması, çevre politikası oluşturmada izlenecek metotların tanınması, ulusal ve uluslararası çevrecilik akımlarının öğrenilmesi ve çevreye karşı duyarlı bir birey olmanın gereğine motivasyon sağlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre, çevre kirliliği ve çevre eğitimi gibi çevre ile ilgili temel kavramları ve kapsamlarını tartışır.. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çevre sorunlarının ortaya çıkışına sebep olan etmenleri sorgular. |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çevresel sürdürülebilirlik için çözümler üretebilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevre bilimine giriş, çevre-çevrenin öğeleri-çevrenin bölümleri arasındaki ilişkinin irdelenmesi, Çevre sorunları ve sebepleri, nüfus artışı ve tarımsal uygulamaların çevre sorunları üzerine etkilerinin incelenmesi, Sanayileşme, kentleşme ve turizmin çevre sorunları üzerine etkilerinin incelenmesi, Enerji ve çevre ilişkileri, yenilemeyen enerji kaynakları, Yenilenebilir enerji kaynakları, sürdürülebilir kalkınma, Çevre eğitimi ve tarihsel gelişimi, Türkiye’de çevre eğitimi, bazı ülkelerde çevre ile ilgili kurumlaşma ve örgütler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre bilimine giriş, çevre-çevrenin öğeleri-çevrenin bölümleri arasındaki ilişkinin irdelenmesi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
2 | Çevre sorunları ve sebepleri, nüfus artışı ve tarımsal uygulamaların çevre sorunları üzerine etkilerinin incelenmesi | |
3 | Sanayileşme, kentleşme ve turizmin çevre sorunları üzerine etkilerinin incelenmesi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
4 | Enerji ve çevre ilişkileri, yenilemeyen enerji kaynakları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
5 | Yenilenebilir enerji kaynakları, sürdürülebilir kalkınma | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
6 | Çevre eğitimi ve tarihsel gelişimi, Türkiye’de çevre eğitimi, bazı ülkelerde çevre ile ilgili kurumlaşma ve örgütler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
7 | Çevre ile ilgili bazı önemli kuruluşlar ve faaliyetleri, ulusal ve uluslararası çevre kuruluşları ve faaliyetleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası çevre politikaları, Türkiye’nin çevre politikaları, Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet’in kuruluşundan sonra 1970’lere kadar çevre politikaları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
10 | Planlı dönemde çevre politikaları, 1980’lerden günümüze çevre politikaları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
11 | 1980’lerden günümüze çevre politikaları, çevre politikalarının genel değerlendirmesi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
12 | Alternatif çevrecilik yaklaşımları, organik tarım, genetiği değiştirilmiş organizmalar, çevre sağlığı, çevre hukuku kavramları hakkında bilgilendirme | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
13 | Çevre Yönetimi ve Planlaması, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği ve diğer mevzuatlar hakkında genel bilgilendirme | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
14 | Çevre Operasyonel Programı, ISO 14000 serisi standartlar ve oluşturulma sebepleri, | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
15 | Çevre Yönetim Sistemleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MUSLU, Yılmaz, “Ekoloji ve Çevre Sorunları”, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
MUSLU, Yılmaz, “Ekoloji ve Çevre Sorunları”, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2000. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |