|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERDOĞAN ÇİÇEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sulak alanın tanım ve özelliklerini öğretmek Sulak alanlarının sınıflandırılması ve bundaki kriterleri kavratmak Sulak alanların biyolojik, ekolojik ve ekonomik önemini öğretmek Alanların korunmasının önemini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlgili alanlarda deneysel çalışmalar yapabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İlgili alanlarda temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | 3. Analitik yöntemlerle problemleri çözebilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | İlgili alanlarda pekçok bilgiyi uygulayabilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sulak alan nedir? Farklı tanımların ele alınması Sulak alanla ilgili terimler Oluşumlarına göre sulak alanların sınıflandırılması Sulak alanların öğeleri, Ekolojik denge ve biyoçeşitlilik Ülkemizin önemli sulak alanları: Trakya Bölgesi (Gala Gölü ve Meriç Deltası) Ülkemizin önemli sulak alanları: Marmara Bölgesi(Sapanca, İznik ve Uluabat gölleri) Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi (Işıklı Gölü ve Marmara gölleri) arasınav Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi( Menderes Deltası) Ülkemizin önemli sulak alanları: Akdeniz Bölgesi (Göksu, Seyhan ve Ceyhan deltaları Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi (Acıgöl, Burdur, Gölhisar, Eğirdir ve Kovada gölleri) Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi(Eber, Akşehir, Beyşehir ve Suğla gölleri, Tuz Gölü ve Aksaray havzası, Sultansazlığı) Ülkemizin önemli sulak alanları: Sarıkum, Kızılırmak ve Yeşilırmak deltaları, Ülkemizin önemli sulak alanları: Doğu Anadolu ve Van Gölü havzası Sulak alanların ekonomik önemi, Alanların karşılaştırılması ve Sulak alanların ekolojik önemi Dönem Sonu Sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sulak alan nedir? Farklı tanımların ele alınması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
2 | Sulak alanla ilgili terimler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
3 | Oluşumlarına göre sulak alanların sınıflandırılması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
4 | Sulak alanların öğeleri, Ekolojik denge ve biyoçeşitlilik | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
5 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Trakya Bölgesi (Gala Gölü ve Meriç Deltası) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
6 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Marmara Bölgesi(Sapanca, İznik ve Uluabat gölleri) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
7 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi (Işıklı Gölü ve Marmara gölleri) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi( Menderes Deltası) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
10 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Akdeniz Bölgesi (Göksu, Seyhan ve Ceyhan deltaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
11 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi (Acıgöl, Burdur, Gölhisar, Eğirdir ve Kovada gölleri) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
12 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi(Eber, Akşehir, Beyşehir ve Suğla gölleri, Tuz Gölü ve Aksaray havzası, Sultansazlığı) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
13 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Sarıkum, Kızılırmak ve Yeşilırmak deltaları, | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
14 | Ülkemizin önemli sulak alanları: Doğu Anadolu ve Van Gölü havzası Sulak alanların ekonomik önemi, | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
15 | Alanların karşılaştırılması ve Sulak alanların ekolojik önemi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkiye’nin Sulak Alanları. T. Ç. V. Yay. 398 s., Ankara. Anonim, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türkiye’nin Sulak Alanları. T. Ç. V. Yay. 398 s., Ankara. Anonim, 2002. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |