|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALİL İBRAHİM OĞUZ (hioguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİL İBRAHİM OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel bilim çalışmalarında ve uygulamalı biyolojik bilimlerde, bitki yetiştiriciliğinde, bitki doku kültüründeki araştırmalarında önemli uyarıcı maddeler olan bitki büyüme düzenleyicilerinin kullanıldığı çalışmalar için temel konuları vermek amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitki büyüme maddelerinin özelliklerini kavrayabilir |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Oksin,Sitokinin,Gibberellik asit,Absisik asit, etilen grubu bitki büyüme maddelerinin görevlerini, sentezlenme yerlerini,taşınmalarını, metabolize olmalarını öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Sentetik bitki büyüme maddelerini kavrayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Bitki büyüme maddelerinin kullanıldığı alanları öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitki büyüme maddelerinin doğada bulunuş şekilleri, sentetik türevleri , bitkideki işlevleri ve in vitro koşullarda nasıl kullanıldıkları, son yıllarda keşfedilen ve bitkilerde bitki büyüme maddeleri oldukları kabul edilen maddeler hakkında bilgi vermek Bu ders, Yüzyüze veya Uzaktan algılama yöntemi ile işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitki büyüme maddelerinin çeşitleri | Anlatım |
2 | Oksin nedir? Tarihçesi, Biyosentezi | Anlatım |
3 | Oksinlerin işlevleri ve yıkımı | Anlatım |
4 | Sitokinin nedir? Tarihçesi, Biyosentezi | Anlatım |
5 | Sitokininlerin işlevleri ve yıkımı | Anlatım |
6 | Giberellik asit nedir? Tarihçesi, Biyosentezi | Anlatım |
7 | Giberellik asitlerin işlevleri ve yıkımı | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Absisik asit nedir? Tarihçesi, Biyosentezi | Anlatım |
10 | Absisik asitin işlevleri ve yıkımı | Anlatım |
11 | Etilen nedir? Tarihçesi, Biyosentezi | Anlatım |
12 | Etilenin işlevleri ve yıkımı | Anlatım |
13 | Sentetik oksinler ve sitokininler | Anlatım |
14 | Bitki büyüme maddelerinin kullanıldığı alanlar | Anlatım |
15 | Son yıllarda keşfedilen bitki büyüme maddeleri | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Palavan-Ünsal, N., 1992. Bitki Büyüme Maddeleri İ.Ü. Basımevi ve Film Merkezi. İstanbul. | |
2 | Basra A. 2000. Plant Growth Regulators in Agriculture and Horticulture: Their Role in and Commercial Uses, The Haworth Pres, USA | |
3 | Ankara üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Büyüme düzenleyicileri ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Palavan-Ünsal, N., 1992. Bitki Büyüme Maddeleri İ.Ü. Basımevi ve Film Merkezi. İstanbul. Basra A. 2000. Plant Growth Regulators in Agriculture and Horticulture: Their Role in and Commercial Uses, The Haworth Pres, USA |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 10 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 4 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 4 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |