|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Herbaryum tekniklerine uygun bitki toplama, kurutma herbaryum materyali haline getirme yöntemlerini öğretmek, nomenklatür kurallarını kavratmak. Herbaryumun ulusal bir zenginlik olduğunu, bitki toplama ve herbaryumları destekleme alışkanlığı kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arazi çalışmalarında bitki toplama yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Presleme, kurutma, yapıştırma, etiket yazma, bitki teşhis etme işlemlerini anlatabilir. |
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Taksonomide kullanılan terimler konusunda bilgi sahibi olur |
PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Herbaryum ile ilgili bilgiler öğrenir. |
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Herbaryumlar, özellikleri ve amacı Herbaryum materyalinin sağlanması, incelenecek örneklerin seçimi Örneklerin preslenmesi ve kurutulması Familyaların toplanma ve preslenmesinde dikkat edilecek kurallar Bilgilerin kaydedilmesi Örneklerin koleksiyon haline getirilmesi Örneklerin korunması Herbaryum binaları ve dolapları Dubletlerin dağıtımı ve ödünç verme Bitki teşhisi Tipifikasyon Nomenklatür kuralları Herbaryumda uygulama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Herbaryumlar | Konu anlatımı |
2 | Herbaryumlar, özellikleri ve amacı | Konu anlatımı |
3 | Herbaryum materyalinin sağlanması | Konu anlatımı |
4 | incelenecek örneklerin seçimi | Konu anlatımı |
5 | Örneklerin preslenmesi ve kurutulması (herbaryum teknikleri) | Konu anlatımı |
6 | Familya üyelerinin toplanma ve preslenmesinde dikkat edilecek kurallar | Konu anlatımı |
7 | Bilgilerin kaydedilmesi | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örneklerin koleksiyon haline getirilmesi | Konu anlatımı |
10 | Örneklerin korunması Herbaryum binaları ve dolapları | Konu anlatımı |
11 | Dubletlerin dağıtımı ve ödünç verme | Konu anlatımı |
12 | Bitki teşhisi ve tipifikasyon | Konu anlatımı |
13 | Nomenklatür kuralları | Konu anlatımı |
14 | Herbaryumda uygulama | Uygulama |
15 | Herbaryumda uygulama | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Seçmen, Ö. vd.Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi nu.116, İzmir, 1995. | |
2 | P. H. Davis and V. H. Heywood, Principles of Angiosperm Taxonomy, 1963. | |
3 | P. H. Davis, vd. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, 1965-88. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Flora of Turkey and the East Aegean Islands Seçmen, Ö. vd.Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi nu.116, İzmir, 1995. Principles of Angiosperm Taxonomy The Herbarium Handbook |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 12 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |